سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش زراعت چوب با ارائه تسهیلات

عرضه نهال رایگان یا شناسه دار و همچنین تسهیلات با سود ۱۳ درصد، تنفس چهار ساله و دوره بازپرداخت هشت ساله، از مشوق‌های زراعت چوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مسئول زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه محدودیت‌های تامین چوب و از سوی دیگر افزایش سرانه مصرف چوب در کشور، سازمان جنگل‌ها را به سمت زراعت چوب، سوق داده است گفت : تعهد استان خراسان شمالی در این حوزه، ۳۶۰ هکتار است که با توزیع ۵۴۰ هزار اصله نهال از گونه سریع الرشد صنوبر (گونه نیگرا) تحقق می‌یابد.


بیشتر بخوانید


در سالهای گذشته سالانه بطور متوسط ۷۰ تا ۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر برای زراعت چوب بین کشاورزان و علاقه‌مندان استان توزیع شده است.

شهرام عسگری افزود: مشوق‌ها در این بخش، عرضه نهال رایگان یا شناسه دار و همچنین تسهیلات با سود ۱۳ درصد، تنفس چهار ساله و دوره بازپرداخت هشت ساله است.

او تسهیلات به ازای هر هکتار زارعت چوب را ۹ میلیون اعلام کرد و گفت: شهرستان‌های فاروج، شیروان و مانه و سملقان در این بخش مستعدتر هستند.

طول دوران اجرای طرح زراعت چوب ۱۰ تا ۱۵ سال است که برداشت درختان به میزان حاصلخیزی خاک، کیفیت و میزان آبیاری و نحوه انجام عملیات‌های داشت در طول دوره بستگی دارد.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.