سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز غنی سازی ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی در نهاوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: ۱۰۰هکتار از اراضی جنگلی در این شهرستان تقویت وغنی سازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن قیاسوند، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی منطقه فارسبان و سیاه دره این شهرستان با  ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار، با بذر‌هایی همچون بادامک، بلوط، بادام تلخ، ارژن، زالزالک غنی‌سازی و تقویت می‌شود.

او افزود: به منظور اجرای برنامه مدیریت بوم سازگان زاگرس، عملیات اصلاح، احیا، تقویت و غنی‌سازی جنگل‌های شهرستان با بذر‌های گوناگون از جمله بذر‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه در حال انجام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند ادامه داد: هدف از این کار، حفظ وضع موجود و حفظ ذخایر جنگلی، احیا جنگل‌های مخروبه، افزایش کیفیت گونه‌های بومی جنگل، افزایش کمیت و بهبود تراکم جنگل، حفاظت از خاک، جلوگیری از فرسایش و کنترل سیلاب است.

قیاسوند بیان کرد: جنگل شاهکار خلقت است و منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب و احیای جنگل‌های زاگرس که بقای گونه‌های گیاهی و جانوری را به دنبال دارد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

او اجرای طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس را باعث پایداری حیات طبیعت و زندگی مردم محلی دانست و تاکید کرد: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها باید از اصول فنی مناسب بهره برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: طرح بوم‌سازگان جنگل‌های منطقه زاگرس نشین با مشارکت ۱۱ استان زاگرس نشین از جمله همدان برای مقابله با خشکسالی، آفات، بیماری‌های حوزه زاگرس اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.