به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی نیری با بیان این مطلب که شیوع کرونا، صنعت گردشگری را با بیشترین آسیب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه کرده است،گفت: دوران شیوع کرونا فرصتی فراهم کرد تا با آسیبشناسی، انتخاب راهحل و ارائه برنامههای کاربردی، صنعت گردشگری را برای ارائه خدمات در دوران پساکرونا آماده کنیم.
او افزود: از این رو توسعه روابط و همکاریها در قالب تفاهم و توافقنامههای کاری که منجر به همافزایی، تقویت زیرساختهای گردشگری و افزایش فرصتهای گردشگری میشود، در دستور کاری کلان شهرهای گردشگرپذیر قرار گرفته است.
نیری با اشاره به عقد تفاهم همکاری میان شهرهای شیراز، قم و مشهد که به مناسبت روز قم به میزبانی این شهر برگزار میشود، افزود: تشکیل مثلث «گردشگری زیارت» میان این سه شهر به دنبال تشکیل مثلث طلایی گردشگری که چندی پیش با تفاهم سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد رخ داد، میتواند فرصتی در زمینه تقویت صنعت گردشگری در شیراز و کلانشهرهای همراه باشد.
او بیان کرد: حوزه گردشگری مذهبی در شیراز یک فرصت طلایی است که تا کنون مغفول مانده است و اگرچه عمده مباحث گردشگری مذهبی خارج از محدوده وظایف و اختیارات شهرداری است، اما به لحاظ فضاسازی شهری، تولید محصولات فرهنگی، هنری، مذهبی، تهیه نقشه گردشگری مذهبی و... از جمله اقداماتی است که مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آن با همکاری برخی انجمنها و نهادها انجام دادهاند.
بر اساس این گزارش، همکاری و همدلی نهادهای متولی گردشگری در کلان شهرهای کشور، مهمترین اصل برای توسعه گردشگری مذهبی است که عقد تفاهم همکاری مشترک میان سه شهر شیراز، قم و مشهد به عنوان شهرهای حرم اهل بیت (ع) نقطهی آغاز تخقق این رویکرد خواهد بود.
انتهای پیام/