سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میر لوحی مطرح کرد؛

لزوم حمایت دولت از شهرداری و پرداخت مطالبات شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار حمایت دولت از شهرداری و پرداخت مطالبات شهرداری تهران شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در نامه‌ای به  رئیس جمهور خواستار حمایت دولت از شهرداری و پرداخت مطالبات شهرداری تهران شد.

متن نامه به شرح ذیل است:

 جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور محترم

باسلام وعرض احترام

و آرزوی توفیق جنابعالی و دولت محترم در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و تحریم‌های ظالمانه آقای ترامپ ورشکسته، همان گونه که در گزارش شهردار محترم تهران منعکس شد، شهرداری تهران در دوره کنونی علاوه برتحمل مشکلات گسترده ناشی از بدهی‌های دوره قبل که در مرز هفتاد هزار میلیارد تومان بوده و در کنار مصائب بحران تورم و تحریم و کرونا که فشار طاقت فرسایی بر درآمد و بودجه پایتخت وارد ساخته، با تدبیر و برنامه ریزی و شفافیت تلاش کرد که چرخ فعالیت‌های توسعه‌ای در تهران متوقف نشود. افتتاح دوازده ایستگاه مترو در سال 99 ادامه مسیر مترو از دولت آباد تا حضرت عبدالعظیم، شروع عملیات اتصال منطقه هجده به مترو، شروع عملیات اجرایی خط ده، تکمیل دو بزرگراه شهید بروجردی و رستگار مقدم درجنوب تهران، خرید اتوبوس‌های ساخت داخل، شروع ساخت واگن ملی، تأمین منابع تکمیل رینگ آبرسانی تهران و تصفیه خانه ششم و سایر فعالیت‌های توسعه‌ای در شرایط کرونایی و کاهش صدور پروانه، بخشی از این فهرست است.

انتظار می‌رود که دولت محترم از تلاش مدیریت شهری و این فضای فعالیت و اشتغال حمایت کنند، لکن متأسفانه ملاحظه می‌شود که بانک‌ها و بیمه‌ها که بیشترین انعطاف و بعضا تسلیم در مقابل مدیران دوره قبل را داشته‌اند در شرایط کنونی همه مطالبات و مساعدت‌های پیشین را از این دوره مطالبه می‌کنند.

برای دومین بار اوراق قرضه مترو یک سال در بانک آینده و رفاه رسوب می‌کند، سازمان محترم تامین اجتماعی علاوه بر دریافت وجوه بیمه‌های جاری برای دریافت طلب‌های دوره قبل حساب‌های شهرداری را مسدود می‌کند. خواهشمند است راهنمایی بفرمایید شهرداری تهران برای دریافت مطالبات چند ده هزار میلیاردی از بابت پروانه و پایانکار و عوارض پایدار و پسماند پانصد ساختمان دولتی و دریافت سهم قانونی مترو و اتوبوسرانی از هدفمندی یارانه‌ها و قانون حمل ونقل ریلی و صرفه جویی سوخت چگونه وثیقه و تضمین دریافت کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.