سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیصل مقداد: با درگذشت ولید معلم، سوریه یک مبارز ملی را از دست داد

معاون وزیر خارجه سوریه در اظهاراتی وزیر فقید خارجه این کشور را مبارزی ملی خواند که از هیچ تلاشی برای خدمت به کشورش فروگذار نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه، در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد با درگذشت ولید معلم، وزیر فقید امور خارجه این کشور، سوریه یک مبارز ملی را از دست داد.

 او گفت: سوریه یک مبارز ملی را از دست داد که در طول سال‌های گذشته، در نبرد‌هایی مشارکت کرد که امکان تصور آن وجود ندارد.

 معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: از مدت‌ها پیش و زمانی که سفیر ما در واشنگتن بود و من نماینده سوریه در نیویورک بودم، او را می‌شناختم. از هیچ تلاشی برای خدمت به کشورش، مبارزه علیه تروریسم، رسوا کردن اهداف دشمنان و مبارزه برای پس گرفتن حقوق مشروع ملت ما در جولان اشغالی و نیز ملت فلسطین، فروگذار نکرد.

مقداد اضافه کرد: همواره و هر روز چگونگی مقابله با این جنگ علیه سوریه را بررسی می‌کردیم. حتی زمانی که او در واشنگتن و من در نیویورک بودم، تماس‌های ما برای مقابله با چالش ها، مستمر و دائمی بود. در طول سال‌های گذشته، احساس نکرده‌ام که سوریه در آرامش بوده است، زیرا موضع‌گیری‌های ملی آن، هدف حمله دشمنان قرار دارد. می‌خواستند سوریه را وادار به تسلیم کنند. دفاع از سوریه در صحنه سیاسی، یکی از راه‌های اساسی مبارزه بود.

رسانه‌های خبری بامداد دیروز از درگذشت ناگهانی ولید معلم، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر سوریه، در ۷۹ سالگی خبر دادند. معلم در بحران چندساله سوریه همواره در کنار بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور، بود و بر مقاومت در برابر تروریسم تاکید می‌کرد.

در پی درگذشت معلم، رسانه‌ها از احتمال انتصاب مقداد به عنوان وزیر خارجه جدید سوریه خبر دادند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.