سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان سمنان سهم ۳ درصدی از تولید مرغ کشور دارد

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان سهم سه درصدی از تولید مرغ کشور دارد و در ثبات و حفظ آرامش بازار نقش‌آفرین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان مازاد نیاز است و در بازار استان‌های همجوار مانند تهران عرضه می‌شود و به دلیل عرضه در پایتخت و نقش‌آفرینی به عنوان استان معین تهران نقش مهم و تاثیر گذار در تنظیم بازار دارد.

او اظهار داشت: استان سمنان یکی از قطب های تولید مرغ و تخم مرغ کشور و به لحاظ شیوع بیماری‌های پرندگان از استان‌های پاک کشور به شمار می‌رود.

شاه حسینی ادامه داد: نیمه نخست امسال ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در استان سمنان تولید شد که تنها بین ۲۰ تا ۳۰ این میزان تولید جوابگوی نیاز استان است و بقیه تولید در بازار استان‌های همجوار عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: براساس آخرین آمار، متوسط سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور به ازای هر یک نفر در سال ۲۸ کیلوگرم است و در استان سمنان نیز سرانه مصرف نزدیک به سرانه کشوری است.

او  با بیان اینکه ۶ ماه نخست امسال ۱۴ هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید شد تصریح کرد: متوسط مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشورهای توسعه‌یافته بیش از ۱۵ کیلوگرم و در ایران به ازای هریک نفر در سال ۱۱ کیلوگرم است و باید تلاش شود تا سرانه مصرف تخم‌مرغ به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

انتهای پیام / گ 

برچسب ها: مرغداری ، نولید مرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.