سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش ارسال پیامک تبلیغاتی با ملی پیامک (0 تا 100)

اگرچه این روزها رسانه‌های مجازی و اینترنتی بسیار محبوب و همه‌گیر شده‌اند، اما هنوز هم پیامک اهمیت خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه این روزها رسانه‌های مجازی و اینترنتی بسیار محبوب و همه‌گیر شده‌اند، اما هنوز هم پیامک اهمیت خودش را دارد. همه ما در مواردی که کار واجبی داشته باشیم، پیامک را به شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهیم، چون زودتر به نتیجه می‌رسیم و پیام‌مان سریع‌تر خوانده می‌شود.

درواقع رمز موفقیت پیامک، همین جلب توجه مخاطب و گرفتن بازخورد بالاست. بنابراین اگر قصد دارید که با مخاطبان خودتان تعامل داشته باشید و برای کسب‌وکارتان تبلیغ کنید، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین راهکارها برای رونق کارتان است.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی یکی از کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات است که بخش گسترده‌ای از مخاطبین را پوشش می‌دهد. زمانی که برای مشتریان‌تان امکانات و خدمات ویژه‌ای را مانند جشنواره‌ها، مسابقه، تخفیفات و غیره در نظر می‌گیرید، با استفاده از این ابزار می‌توانید طرح‌های تبلیغاتی خودتان را به اطلاع‌شان برسانید.

با این کار خیلی راحت می‌توانید مشتریان فعلی را به کسب‌وکارتان وفادار نگه دارید. درواقع آمار نشان می‌دهد که در حدود ۴۰ درصد از درآمد ثابت ماهانه کسب‌وکارها از طریق مشتریان ثابت و وفادار تامین می‌شود. همچنین این ابزار شما را قادر می‌سازد که مشتریان جدیدی را برای کسب‌وکارتان جذب کنید. چراکه بدون جذب مشتریان جدید، هرگز نمی‌توانید کسب‌وکارتان را توسعه بدهید.

شما می‌توانید با رعایت اصول و قواعد بازاریابی پیامکی، یکی از ساده‌ترین، موثرترین، کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی را تجربه کنید. اما کدام استراتژی بازاریابی پیامکی می‌تواند برای تجارت شما موثرتر باشد؟

انواع استراتژی‌های بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی به دو صورت تبلیغات انبوه از طریق پیامک و بازاریابی اجازه‌ای از طریق پیامک، انجام می‌شود. در ادامه این دو نوع استراتژی بازاریابی پیامکی را مرور می‌کنیم.

تبلیغات انبوه از طریق پیامک

در روش تبلیغات انبوه از طریق پیامک، شما پیامک تبلیغاتی خودتان را به بازار هدف ارسال می‌کنید. اما با این وجود نمی‌توانید اطمینان حاصل کنید که دریافت‌کنندگان این پیامک، به محصولات یا خدمات شما متمایل می‌شوند یا خیر.

بازاریابی اجازه‌ای از طریق پیامک

در این روش، شما تنها پیامک‌های تبلیغاتی را برای آن دسته از کاربرانی ارسال می‌کنید که در خبرنامه پیامکی‌تان عضو شده‌اند. این افراد پیامک‌ها و اخبار شما را با شور و شوق بیشتری دنبال می‌کنند و اشتیاق بیشتری را برای دریافت پیامک‌هایتان دارند.

کدام استراتژی بازاریابی پیامکی برای شما بهتر است؟

هر دو روش در جایگاه خود، بسار موثر هستند. اما عالی‌ترین راهکار برای تبلیغات پیامکی، ترکیب دو روش تبلیغات انبوه از طریق پیامک و بازاریابی اجازه‌ای از طریق پیامک است.

فرض کنید قصد دارید که برای کسب‌وکارتان یک خبرنامه پیامکی راه‌اندازی کنید تا با مشتریان ثابت و وفادارتان در اتباط باشید. در ابتدای کار که هنوز خبرنامه پیامکی شما هیچ عضوی ندارد یا تعداد اعضای ان کم است، بازاریابی اجازه‌ای از طریق پیامک نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

در این شرایط، در ابتدای کار می‌توانید از روش تبلیغات انبوه از طریق پیامک استفاده کنید تا رفته‌رفته آن‌ها را به عضویت در خبرنامه تشویق و ترغیب کنید. پس از آن که اعضای خبرنامه شما افزایش یافت، می‌توانید از روش بازاریابی اجازه‌ای از طریق ارسال پیامک برای ارتباط با مشتریان ثابت و وفادارتان بهره بگیرید.

مراحل اصلی بازاریابی پیامکی پربازده

همان‌طور که گفتیم بازاریابی پیامکی یکی از سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و ساده‌ترین ابزارها برای تبلیغات و جذب و نگهداری مشتریان محسوب می‌شود. اما این ابزار برای آن که بتواند بهترین نتیجه را داشته باشد، باید اصولی اجرا شود. برای این که یک بازاریابی پیامکی پربازده و موفق داشته باشید، باید اصول و قواعد زیر را در نظر بگیرید.

تعیین مخاطبین

با تعیین مخاطبین هدف پیش از شروع ارسال پیامک، می‌توانید تبلیغات خودتان را به‌صورت هوشمند‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام بدهید.

با این کار می‌توانید بسته به نوع مخاطبان‌تان، متن پیامک را بنویسید، جایزه، تخفیف و سایر استراتژی‌های مختلف بازاریابی را به‌کار بگیرید و یک تبلیغات هوشمند و هدفمند با بازدهی بالا داشته باشید. این کار حتی هزینه‌های تبلیغات شما را هم کاهش می‌دهد. البته در این میان گول تبلیغات کاذب برای ارائه سامانه پیامکی رایگان را نخورید و حتما تحقیق کنید.

دریافت اجازه ارسال پیامک

اگر پیش از ارسال پیامک از مخاطبین اجازه گرفته باشید، بازده پیامک شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. به‌عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید، می‌توانید در زمان ثبت‌نام تمایل کاربر از دریافت اخبار و تخفیفات فروشگاه‌تان را بپرسید و بعد پیامک ارسال کنید. این کار حس اعتماد و همراهی مشتریان را افزایش می‌دهد . در این مسیر باید آموزش ارسال پیامک انبوه را نیز مد نظر قرار دهید.

طراحی متن زیبا برای پیامک

باید سعی کنید از متن‌های کلیشه‌ای و خسته‌کننده اجتناب کنید تا مشتری از خواندن ادامه متن سر باز نزد. اگر از همان ابتدا متن را جذاب آغاز کنید و به‌گونه‌ای بنویسید که گویا خودتان را جای مخاطب قرار دادید، می‌توانید افراد زیادی را به خواندن متن تشویق کنید.

زمان مناسب

باید توجه داشته باشید که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی پی‌در‌پی و بدون برنامه زمانی مشخص، نه ‌تنها بازخورد خوبی ندارد، بلکه مشتریان شما را دفع می‌کند. باید برای بازاریابی پیامکی برنامه‌ریزی منظم و دقیقی داشته باشید.

همچنین در برخی از ساعات روز، ارسال پیامک تبلیغاتی بیشترین تاثیر و بازدهی را دارد. به‌طوری که اگر در این ساعات پیامک خود را برای مخاطبان ارسال کنید، با بازخورد بهتری مواجه خواهید شد. برای نمونه، در حالت کلی بهترین ساعات ابتدایی روز برای ارسال پیامک تبلیغاتی ساعات ۹ تا ۱۳ و بهترین ساعات انتهایی روز محدوده ساعت ۴ تا ۸ شب است.

با این وجود، زمان ارسال پیامک تبلیغاتی به تجارت شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی در حدود ساعات وعده‌های غذایی‌ست. پس باید ساعات مشخصی تعیین کنید و در آن زمان پیامک‌ها را ارسال کنید.

انتخاب سامانه پیامکی مناسب

برای انتخاب یک سامانه پیامکی خوب، باید امکانات سامانه را به‌صورت دقیق ارزیابی کنید. یک سامانه پیامکی حرفه‌ای باید امکان ارسال پیامک‌ها را بر اساس مقیاس‌های مختلف (سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و غیره) فراهم کند، دفترچه تلفن هوشمند برای ذخیره خودکار و دستی مخاطبین داشته باشد و مجهز به قابلیت گروه‌بندی مخاطبین باشد و همینطور امکان گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسال شده را برای کاربر فراهم کند.

 علاوه‌بر تمام این‌ها باید بتواند به‌خوبی از خدمات خودش پشتیبانی کند.

در ادامه سامانه‌ای را به شما معرفی می‌کنم که تمام ویژگی‌های بالا را به‌صورت یک‌جادارد.

معرفی سامانه پیامکی حرفه‌ای ملی پیامک

پنل اس ام اس ملی پیامک به‌کمک ابزارهای حرفه‌ای، امکان ارتباط و تعامل بیشتر و بهتر میان شما و مشتریان را افزایش می‌دهد. از ویژگی‌های برجسته سامانه پیامکی ملی پیامک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تفکیک مخاطبین بر اساس مقیاس‌های مختلف سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، اپراتور و غیره
  • امکان ایجاد دفترچه مخاطبین و اطلاعات آن‌ها به دو صورت هوشمند و دستی و قابلیت گروه‌بندی
  • امکان برگزاری مسابقه، قرعه‌کشی و نظرسنجی و تحلیل حرفه‌ای پاسخ‌های مخاطبین
  • امکان گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسال شده
  • امکان ارسال پیامک‌های یادآوری، تبریک، تسلیت، سررسید و غیره به‌صورت خودکار و از پیش تعریف‌شده
  • رابط کاربری ساده و کارآمد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پنل‌های ملی پیامک می‌توانید به وب‌سایت آن به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید یا با شماره 02163404 تماس بگیرید. کارشناسان ملی پیامک از ساعت 8 صبح تا 10 شب جوابگوی شما هستند.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، ملی پیامک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.