سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیب شیوع کرونا در شهرستان اصفهان افزایشی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیب شیوع کرونا در شهرستان اصفهان همواره افزایشی بوده و کادر درمانی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون لحظه ای آرامش به خود ندیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صبح امروز در جلسه ستاد استانی کرونا که با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون ۲۷۶ هزار تست کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۴۳ درصد مثبت شده است.

فوت ۳۰۹۰ نفر بیمار کرونایی در استان اصفهان

او با اشاره به اینکه در ۲۲ شهرستان اصفهان سه هزار و ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا تاکنون به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا فوت کرده‌اند، افزود: در هفته اخیر ۱۸ هزار تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و آزمایشگاه‌های خصوصی اصفهان انجام شده که از شهریور ماه به بعد بیش از ۵۰ درصد از تست‌ها مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از شهریور ماه تاکنون افزایش موارد بستری و فوتی را داشتیم، افزود: ما حتی در طول یک هفته شاهد فوت ۳۵۴ نفر از مردم استان بودیم.

او با بیان اینکه شیب شیوع کرونا در شهرستان اصفهان همواره افزایشی بوده است و کادر درمان در این زمینه آرامش نداشته است، ادامه داد: در شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان، نجف آباد، لنجان، گلپایگان، دهاقان، سمیرم، نائین، برخوار، شاهین شهر، خور و بیابانک، چادگان، مبارکه، شهرضا، نطنز و اردستان افزایش روند بیماری را داریم و این در حالی است در فریدن و فریدونشهر آرامش نسبی حاکم است.

چنگیز در خصوص ابتلای دانش آموزان اصفهان به کرونا گفت: در این زمینه بررسی‌های لازم درباره خانواده دانش آموزان، کادر مدرسه و دانش آموزان به شکل مداوم در حال انجام است و حتی مدارسی را داشتیم که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند.

او با بیان اینکه مدیریت کمیته نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بر عهده استانداری است، اضافه کرد: در این زمینه استاندار اصفهان باید گزارش مورد نیاز را ارائه دهد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.