سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مقامات اسرائیلی برای عذرخواهی مجری سی ان ان

مقامات رژیم صهیونیستی از مجری سی ان ان خواستند تا بخاطر اظهاراتش عذرخواهی کند.

به گزارش گروه بیمن‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه تایمز اسرائیل، پس از اظهارات جنجالی «کریستین امانپور» مجری شبکه سی ان ان که در سخنانی اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را با برنامه «شب بلورین» نازی‌ها مقایسه کرد، مقامات اسرائیل خواهان عذرخواهی وی شدند.

«اومر یانکلویچ»، وزیر امور اقلیت در کابینه رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به «جفری زاکر» رئیس شبکه سی ان ان خواهان عذرخواهی فوری و علنی کریستین امانپور، مجری این شبکه بخاطر آنچه مقایسه غیر قابلو قبول وی در روز پنجشنبه خوانده شده، شد.

وزیر امور اقلیت رژیم صهیونیستی در نامه خود نوشت: ما شاهد قیاس نادرست میان رفتار‌های رئیس جمهو مستقر (در کاخ سفید) با بی رحمی‌های برنامه «شب بلورین» هستیم که از سوی نازی‌ها در ۸۲ یال پیش به انجام رسید.

او در ادامه نامه خود مدعی شد شب بلورین به عنوان نقطه اصلی هولوکاست شناخته می‌شود و مجری سی ان ان را به دست کم گرفتن اهمیت هولوکاست متهم کرد.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: تحریف و دست کم گرفتن هولوکاست، دروغ‌های اسفناکی اند که تنها صدا‌های شیطانی یهودی ستیزی را تقویبت می‌کنند. بکارگیری خاطرات هولوکاست برای ایجاد تنبه‌های کم اهمیت و پیشبرد برنامه‌های سیاسی، مسأله‌ای نگران کننده و و توهین آمیز در خصوص حقایق تاریخی و اخلاقی و دارای اثرات خطرناکی خواهد بود.

گفتنی است «شب بلورین» و یا «شب شیشه‌های شکسته»، اصطلاحی است که به عملیات نازی‌ها علیه منافع و خانه‌های یهودیان در آلمان که در نهم و دهم نوامبر سال ۱۹۸۳ انجام گرفت، اطلاق می‌شود؛ بطوری که نیرو‌های امنیتی و پلیس آلمان به تحریک نازی‌ها دست به انجام اقدامات یهودی ستیزانه در سراسر آلمان کردند. در این عملیات کنیسه‌های یهودیان، مغازه‌های آن‌ها هدف حمله قرار گرفت، تخریب شده و آتش زده شدند. در ماجرای این عملیات ۹۱ یهودی کشته و قریب به ۳۰ هزار نفر از آن‌ها به اردوگاه‌های کار احباری فرستاده شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
لفل
۱۳:۲۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
۱۹۸۳ یا ۱۹۳۸؟
جواد
۱۱:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
هولوکاست و خاطراتش برای هر انسانی و هر جامعه انسانی که ناراحت کننده باشه اما مهاجرینی که از اروپا و بقیه نقاط جهان خانه و زندگی خود را رها کردند و با اشغال بخشی بزرگ از فلسطین دهها ساله که خون فلسطینیان را مثل زالو می مکند و کودکان و زنان بی پناه را می کشند قطعا نباید موجب ناراحتی باشه چرا که این ماجرا اگر کاملا هم راست باشه برای این مهاجرین کلی نان و نام داشت.
امین
۱۹:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
پس آزادی بیان چی میشه ؟؟؟
چطور توهین به اسلام آزادی بیانه! اما انتقاد از اسراییل ممنوعه؟؟!!!!!

اسراییل منفور