سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت مقطعی صادرات گوجه فرنگی

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : پیشنهاد ممنوعیت مقطعی صادرات گوجه فرنگی به منظور تنظیم این محصول در بازار مطرح شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهزاد باباخانی مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : محصول گوجه فرنگی در مقطعی از پاییز به دلیل اینکه در هیچ جای کشور برداشت نمی‌شود در بازار کاهش پیدا کرده که همین موضوع منجر به افزایش قیمت آن می‌شود.

او گفت : در این مقطع از سال در صورتی که صادرات گوجه به کشور‌های اطراف ادامه پیدا کند، میزان محصول بیش از گذشته در بازار کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه با افزایش غیرمعقول قیمت این محصول روبه رو خواهیم شد.

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: به منظور تامین نیاز بازار، پیشنهاد ممنوعیت مقطعی صادرات این محصول را ارایه کرده‌ایم که این موضوع امروز در ستاد ملی تنظیم بازار مطرح خواهد شد.

باباخانی به موضوع مشکلات صادرکنندگان گوجه در مرز‌ها اشاره کرد و افزود: به دلیل ظرفیت‌های محدود صادراتی در مرزها، رانندگان کامیون‌ها مجبور می‌شوند برای مدتی در مرز بمانند که همین موضوع منجر به تخریب محصول می‌شود.

ازدحام سیب زمینی در مرز

او به مشکلات پیش آمده برای صادرات سیب زمینی در مرز‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون با ازدحام کامیون‌های سیب زمینی در مرز پرویزخان روبه رو هستیم.

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: دولت عراق اعلام کرده بود که از ۲۵ آبان ماه تعرفه‌های خود برای واردات سیب زمینی از ایران را کاهش خواهد داد که این موضوع مورد استقبال تجار قرار گرفت.

باباخانی ادامه داد: بسیاری از تجار برای سود بیشتر و بهره بردن از فرصت برداشت تعرفه‌ها از چند روز قبل محصولات خود را به مرز‌ها فرستادند که این موضوع منجر به ازدحام سیب زمینی‌ها در مرز شد.

او با بیان اینکه ظرفیت صادرات سیب زمینی در مرز پرویزخان نهایتا روزی ۸۰ کامیون است، افزود: تنها در شب گذشته ۴۰۰ کامیون حامل سیب زمینی در مرز پرویزخان معطل شد.

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تره بار تنها بخشی از محصولات صادراتی ایران به عراق است، گفت: نمی‌توانیم تمام ظرفیت‌های صادراتی را تنها به صادرات یک محصول اختصاص دهیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یک بازنشسته
۱۲:۲۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
برای اون برنامه ریزی که این دستورالعمل ها را طرح ریزی می کند متاسفم برایش . در قانون طبیعی هر کشوری ، اول باید داخل کشور از یک جنسی تامین بشه بعد اضافه اش را صادر می کنند . اینجا از شکم مردم می برّند و صادر می کنند و مردم هم با چند برابر قیمت می خرد .مردم هم که صداشون در می آید فوری صادرات قطع می شه . اُف بر تو .