سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

زمان پرواز اولین تاکسی هوایی در تهران مشخص شد/ جابه‌جایی مسافر درون‌شهری این بار از طریق آسمان

تاکسی هوایی به عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های قابل دسترس کشور درحال فعال شدن است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،«جا به جایی مسافر درون‌شهری این بار از طریق آسمان» این ۱۱ کلمه در کنار هم تیتر خبری مهمی بود که چندی پیش از  زبان وزیر راه و شهرسازی اعلام شد و به سرعت بخشی از اخبار جراید و خبرگزاری ها را به خود اختصاص داد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد بسیاری از فرودگاه‌ها در شهر‌های مختلف هستند که استعداد راه‌اندازی تاکسی هوایی را دارند و مردم می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شخصی خود و با ثبت نام در این طرح از این پروژه استفاده کنند و به دنبال اعلام این خبر مهمترین سوالی که پیش آمد این بود که اصلاً تاکسی هوایی چیست؟

مفهوم تاکسی هوایی و راه اندازی آن در کشور موضوعی جدید نیست و از سال‌ها پیش راه‌اندازی تاکسی هوایی در دستور کار قرار گرفته بود و پس از چندین سال بحث، بررسی و تحقیق روی آن بلاخره تاکسی هوایی وارد فاز عملیاتی شد و در بخش‌هایی از کشور بصورت امتحانی به پرواز در آمد.

تاکسی هوایی چیست؟

برای پاسخ به چیستی تاکسی هوایی باید گفت که تاکسی هوایی با آنچه که در ذهن ها تجلی پیدا کرده کمی متفاوت است؛ تاکسی هوایی استفاده از هواپیماهای کوچک ۵ تا ۱۲ نفره است؛ هواپیماهایی که می‌توانند مسافران محدود را در مسافت کوتاه جابجا کنند.

این هواپیماهای فوق سبک که برخی از آنها وارداتی هستند و برخی دیگر در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید می‌شوند می‌توانند مسافران محدود  را در مسافت‌های کوتاه جا به جا کنند.

فناوری ساخت هواپیماهای چند نفره فوق سبک موضوع چندان پیچیده‌ای نیست و در بسیاری از شرکت‌های داخلی تولید می‌شود؛ در حال حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان درگیر پروژه تاکسی‌های هوایی هستند و احتمالاً تا ۳۶ شرکت دانش بنیان بعد از اولین پرواز با یکدیگر در این حوزه مشارکت کنند. 

اما موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که برای توسعه تاکسی هوایی اخذ مجوزها و استاندارد های قانونی اهمیت بسزایی دارد.

همانطور که گفته شد تاکسی هوایی رویایی بود که دانشمندان ایرانی به دنبال دستیابی به آن برای تحقق سفر با هواپیماهای سبک بودند؛ اما پرواز تاکسی‌های هوایی از دیرباز با دو مشکل رو به رو بود که یکی مربوط به اخذ مجوزها و دیگری مربوط به نحوه استفاده از فرودگاه‌ها می‌شد و خوشبختانه پس از بررسی‌های متعدد سرانجام نحوه استفاده از فرودگاه‌ها برای این نوع تاکسی‌ها تدوین شد.

حفظ جان افراد در تصادفات جاده‌ای هدف توسعه تاکسی‌های هوایی

موضوع تاکسی‌های هوایی ریشه در برنامه‌ای تحت عنوان برنامه توسعه هوانوردی عمومی و ایجاد سیستم حمل و نقل هوایی هواپیماهای کوچک کشور دارد و  سال گذشته این برنامه توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد و یکی از راهبردهای توسعه این برنامه، توسعه شبکه پروازی با هدف افزایش درآمد فرودگاه‌ها تهیه و تدوین شد و اشتغال زایی فراوان، تأثیرگذاری در صنایع مختلف، حفظ جان افراد در تصادفات جاده‌ای، صادرات محصولات کشاورزی در مدت زمان کم بدون تأثیر در کیفیت و ارزش آنها و … از مزیت‌های استفاده از تاکسی‌های هوایی و پروازهای غیربرنامه ای دربستی هستند.

اما نکته حائز اهمیت این است که  مسیر تاکسی‌های هوایی باید از سایر هواپیماها جدا باشد و  از مسیرهای روان برای تاکسی‌های هوایی استفاده کرد و برای استفاده بهتر از این تاکسی‌ها باید مسیری جداگانه در نظر گرفته شود  موضوعی که مسئولان امر گفته‌اند  در آذرماه آماده خواهد بود.

تاکسی هوایی در چه فرودگاه‌هایی به پرواز درآمده است؟

شاید یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که درباره تاکسی‌های هوایی اهمیت داشته باشد زمان به پرواز درآمدنش باشد که البته برای آن هم فکری شده است؛ منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در این باره گفت: اولین پرواز تاکسی هوایی در بهمن از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با اشاره به زمان اولین پرواز تاکسی هوایی در آسمان ایران گفت: تا یک الی دوماه دیگر تمام آزمایش‌های پرواز‌ها انجام و قوانین و مقررات مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در بهمن ماه شاهد اولین پرواز تاکسی هوایی باشیم البته قرار بود تست‌ها تا مهرماه انجام شود که مباحث مالی و شیوع کرونا کمی این موضوع را به تعویق انداخت.

همچنین به گفته وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه شهرستان لامرد استفاده از تاکسی هوایی  آغاز شده و در شهر خرم آباد هم فعالیت‌ها کلید خورده است، هر فرودگاهی در شهر‌های کوچک و متوسط این ظرفیت را داشته باشند، می‌توانند از این پروژه استفاده کنند.

توسعه تاکسی‌های هوایی و سفری آسان به وسلیه آنها نیازمند بهره بردن از تمام ظرفیت‌های کشور است؛ درحال حاضر تمام استان‌ها و فرودگاهایشان ظرفیت کامل برای استفاده از هواپیماهای کوچک را دارند و فرودگاه‌هایی که بلا استفاده مانده اند در این طرح موثر خواهند بود و حالا باید منتظر ماند و دید تا چه زمانی استفاده از تاکسی‌های هوایی در سراسر کشور بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای اجرایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی
۱۹:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
جهش تولید که میگن همینه
هنوز رو زمینش موندیم یهو جهش میکنیم از کشور های پیشرفته هم جلو میزنیم
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اگه قیمت هاش مناسب باشه خوبه
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
حالا همون اورژانس ۱۱۵هوائی رو تثبیت و استاندارد کنید که نیومده رها شده
واجبتره
تاکسی پیشکش
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
فکر می کنم می تونیم در خیلی موضوعات ازش استفاده کنیم
نمونه اش انتقال بیمار، انتقال اعضا و یا محموله های سفارشی باشه که در حال حاضر به صورت محدود انجام میشه
این صنعت باید 30 سال پیش وارد کشور میشد
شریف
۱۱:۱۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
در حال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است .تصور میکنم فعلا نیازی به این نوع تاکسی ها ندارد..
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پوکیدم از خنده.
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
آخرین عکس مفهومی خیلی جذابه
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
یکی می مرد از درد بینوایی/ یکی میگفت خانوم زردک‌ میخواهی
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
همه چیزمون درسته فقط اینو کم داشتیم .مسخره تر ازین نمیشه
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام . خواهشن هرکی خواست سوار این تاکسی بشه حتما چتر بارونی دنبالش ببره حداقل اگه سقوط کرد چتربارونیشا نجاتش بده
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
متاستفم
چقدر مردم جامعم بدبین و منفی نگر هستن
اسماعیل
۰۲:۰۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام درود ببخشید ها این درست کردن برای کارگران فصلی فقط نمیدونم ویزا شنگن هم میدن یانه
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
به نظرتون اینو با (آردی) ما عوض میکنن
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
نظربنده اینه همین تاکسی‌ها رودوموتوره بشه یعنی توموقع ضروری وسط ترافیک بامسافرپرواز کنه سریع مسافرارو برسونه برگشتی خواست خالی نمونه بال هاشو جمع کنه رو خیابون مسافر سوارکنه
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دربست هم می برودبنزین کم آوردن توهوا سوخت گیری می کنند.
مریم
۰۰:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
عالی خیلی خوبه مخصوصا واسه تهران دستشون درد نکنه همیشه پرچم ابتکارات ایران بالاست بالا تر باشه به کوری چشم ذشمنان
سحر
۰۰:۱۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
یهو میبینیم داریم پیاده ک میریم یه ماشین ا بالا افتاد سرمون
علی
۲۳:۴۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خدابخیر کن حالا با پراید امکان ده درصد زنده موندن هست اگ تو هوا تصادف کنیم که دیگه درجا مردیم
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اره واقعا
؟
۲۳:۴۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
یه کار امنیتی برا پر کردن آسمان کشور و خلل در کار پدافندهای هوایی. و گمراه کردن رادارها از پهپاد های جاسوسی خارجی
عباس
۲۳:۴۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
نگاه کنید تورو قرآن اینا چشونه گفته بخاطر مرگ و میر جاده ای میخوایم هوایی مسافر کشی کنیم خب بگید برای حفظ جان پولدار ها و ادامه زندگی انگل وار ایران خودرو و سایپا تاکسی هوایی راه اندازی کنیم سالی 20 هزار تا فوتی دارن این دو خودرو ساز نصفش واسه جاده و اشتباهات انسانی سالی 10 هزار جنازه 40 هزار قطع عضو و فلج حالا خانواده های بی سرپرست و تک سرپرست‌ بماند آخه اینا کین تو ایران خودرو اینا کین نو این مملکت
شهروند
۲۳:۴۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
مردم دارن از گرسنگی میمیرن، بعد خبر میزنی تاکسی هوایی!!!
لعنت به ظلم
لعنت به تبعیض
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
جک سال
Slim shady
۲۳:۲۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
حالا به بدبختی دیگه هم داریم که باید هر روز کشته هاس سقوط تاکسی رو بشماریمم..اخه شما اول پاتون رو روز زمین محکم بزارید هنوز پرایدی که ساختید عملکرد درستی رو زمین نداره یا بهتره بگم اصلا عملکرد نداره بیخیال شین
علی
۲۳:۱۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
احتمالا موتورش پیکان باش چون فقط رو هواپیما نذاشتن
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اسنپم دارن؟!
امیرعبدالرضایی
۲۳:۰۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
نکه تاکسی زمینیامون امنند!!!!!
حالانوبت آسمونمونه.
البته اگه موترش پرایدباشه خیلی خوبه.
خداکنه پیاممون موقع ارسال گیرنکنه.
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
ملت تاکسی شهری ندارن آقایون به فکر آسمان افتادن جناب یه نگاه به این پایین هم بنداز !
محسن
۲۲:۵۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
بابا جمع کن این بساطتو ملت تو اقساط ماشین های قراضه تون موندن
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
مارو چه به این کارا. این ماله کشوراییه که مراحل توسعه رو طی کردن نه ما
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
کرایش چنده
داوود
۲۲:۰۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خب آقازاده ها به هواپیمای شخصی هم نیاز دارن دیگه!!!!!
ناصر
۲۱:۴۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اینهم یه پروژه ای واسه آقازاده هاا یا راهکار جدیدی میشه واسه اختلاس
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
قاشق چنگال هفت دست شام و ناهار هیچی
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اگر داخل ماشینی 0هار تا یا ی یک نفر بمیره.
اینجا دیگه گور دسته جمعی هست.
گفتیم شاید تو شهر مسافر جابجا میکته ..
وصیت نانه را همه اماده و امضا
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
من نیم ساعت از این ها ولی اجاره ای سوار شدم شد ۱ ملیون لطفا خون مردم را تو شیشه نکنید
arb
۲۱:۲۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
کرایه اش کورسی چنده؟
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
آیا این تاکسیها درون شهری است یا برون شهری .
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خدا رحم کنه
سعید
۲۰:۴۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
لطفا تاکسی فرسوده پرایدمرابا این تاکسی هوایی تعویض کنید ممنونم
مهدی رستمی
۲۰:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
برای مسافت های برون شهری اگه استفاده بشه خوبه!!
هر چی هست ، هزینه‌ش از هواپیما کمتر کنتر میندازه
مهدی رستمی
۲۰:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
برای مسافت های برون شهری اگه استفاده بشه خوبه!!
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
منظورشون پرایده
M
۲۰:۲۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
تاکسی اقا زاده های بی اصالت بی هویت
Unknown
۲۰:۲۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
تاکسی هوایی
احمد
۲۰:۲۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خیلی مسخرس باباقیمت پرایدبیاریدپایین دم ازهواپیمامیزنیدصدسال سیاه می خوام فکرمردم نباشیدنمیتونیم پرایدبخریم حالاچه رسدبه هوایی
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اینقدر مجوز ساخت و ساز فروختین و تهران رو بزرگ و بی در و پیکر کردین که مردم مجبورن از زیر زمین و روی هوا جابجا بشن.
یکی بیاد بگه تهران قراره تا کجا وسعت پیدا کنه؟ تا کی به فکر جیب خودتون هستید؟؟
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
دنده عقب هم دارن تاکسیها...برید همون پراید رادرست کنید تاکسی پیشکش
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
ملت ساده لوح . باور نکنید با این حرفا میخوان راه رو برای خودشون باز کنن هواپیمای شخصی داشته باشن مگه چیشون از اونوریا کمتره دیگه از بنز و بی ام دبلیو . و پورشه خسته شدن دلشونو زده .
سینا
۲۰:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اگه تو ایران تکنولوژی صنعت هوایی هست دیگه دستی رویه صنعت خودروسازی کشیدن که نباید کاری داشته باشه ، اینا هر وقت یه ماشین با کیفیت رو با به قیمت زیر ده میلییون متناسب با در امد ماهانه قشر فقیر و متوسط جامعه بیرون دادن مثل کشور های دیگه من اسم خودمو عوض میکنم
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
من که سوار نمی شوم ولی اگه از آسمون رومون سقوط کرد چی؟
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
قبلش وصیت نامه را آماده کرده باشید و شهادتین را گفته باشید.
اسماعیل
۱۹:۵۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اولا پولدار ها می اونند سوار بشوتد.
ثانیا امنیت مردم شهر نشین چی میشه؟ طرف تو حیاط خونش نشسته یه دفعه یه هواپیما سقوط می کنه رو سرش
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
کرایه اش برابر با دو ماه کارمه
خخخ
۲۲:۳۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خخخ
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
این طرح باعث به خطر افتادن ایمنی فرودگاه ها وپروازهامیشود وباعث تصادف وتصادم میشود وفاجعه
براز
۱۹:۳۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
توی این وضع کرونایی مردم نون ندارند بخورن
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اینها روی نگه داشتن قیمتها موندند این هم یک تبلیغاتی برای چند روزی مردم سرگرم کنند چیزی که امروز قیمتش هزار تومان فردا میشه صد هزار تومان دیگه باید فهمید که همش تبلیغات است
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
دست دولت درد نکنه مونده بودم هواپیماهای شخصیمو که تو پارکینگ خونه نگه داشته بودم چطوری رد کنم بره حالا دیگه میتونم باهاش مسافرکشی کنم حوصلم هم سر نمیره از بیکاری هم درمیام .
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
حفظ جان مسافران رو خوب اومد ! نه این که هر روز توی سطح شهر 500 نفر بر اثر تصادفات داخل شهری از دنیا میرن ، این تاکسی های هوایی رو گذاشتن مردم قشنگتر و رویاییتر و بیشتر کشته بشن . طرف خوابش میگیره میره تو برج مسکونی و 11 سپتامبر درست میکنه .
علی
۱۹:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
تاکسی ها دو تا داستان داره
یکی اینکه طق و طق سقوط میکنن
یکی اینکه فکر کنم یه مسافت کوتاه رو میگن دویست تومن
این تاکسی ها واسه فارق التحصیل های دانشکده خلبانیه
د
۱۹:۱۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
کجا میشینه؟ فرودگاه؟
لابد ازونجاهم تاکسی میگیریم
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
مشکین شهریک نفر
محمد
۱۹:۰۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
هر کاری کردن که مردم بمیرند از گشنگی از گرونی از لی دارویی از سیل زلزله از کرونا نشد که نشد حالا میخوان با هواپیما از او بالا پرتمون کنند پایین
علی رضا شکوه
۱۸:۵۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
این یه اقدام مناسب است لطف وجود ضعف در در سایر بخشها دلیل بر بی توجهی به این امر نباید باشه
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اینا اگه با هم تصادف کنن پلیس چطوری کروکی میکشه؟ ؟؟؟؟؟
Matin
۱۸:۴۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
نظر منم همینه اینا رو برای این ساختن که برای مسافرت شهر های نزدیک استفاده بشه مثلاً اگه من بخوام برم یه شهر که فرودگاه نداره مجبورم با ماشین برم اینطوری با پول واقعا کمتر از هواپیما میرم البته اگه ایستگاه هاش زیاد بشه در جواب کسایی هم که میگن مال ادم پولدار ها است اشتباه میکنن چون هم سبک تره هم موتورش کمتر بنزین میخواد هم بین هفت تا 12 نفر هست عملا قیمتش میشه حقوق راننده تقسیم بر سفر های ماه تقسیم بر دوازده و هزینه بنزین تقسیم بر دوازده استهلاک هوا پیما تقسیم بر دوازده و مقداری هم سود فک کنم مثلاً من بخوام باش سی کیلومتر برم حدود 300تومن در میاد که از تاکسی ارزونتره
مهدی از بالامحل علیا جنب گذر مرادبیگ و حسام بیگ
۲۳:۲۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
آخ آخ آخ....
اگه زودتر این معادله ی چند مجهولی رو حل میکردی احتمالا نوبل ریاضی رو به شما میداند.
آدم حسابی ؛ مدیران کل ادارات ما دو دوتا چهارتا رو با ماشین حساب بدست میآرن اونوقت شما میخوای چنین ضرب و جمع ایی رو حتی سر در بیارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طرف میگه انگلستان جزیره ی کوچکی در شمال آفریقاست یعنی سوادشان در این حد و اندازه ست.فقط موندم این جهانی که مدام از مدیریتش میگن دقیقا کجاست ؟ داخل منظومه شمسیه خارج اونه ؟؟؟؟ ما که سر در نیاوردیم مگه شما با به معادله چند مجهولی دیگه حساب کتاب کنی که کجاست
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
پولدارها بیشتر حال میکنن دیگه ما که نمیتونیم سوار شیم
علیرضا
۱۸:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اومدیم نقص فنی پیدا کرد خدای نکرده خورد به یه ساختمانی اونوقت کی جوابگو بود
حسین
۱۸:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خدارا شکر.که هست حالا گرانست باشد
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
مردونه و زنونه هم داره
سعید
۱۸:۱۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خدا رو شکر که فاصله طبقاتی حفظ شد.ما هم راضی هستیم باشه.مشکل بزرگی بود این کمبود !!
احمد
۱۸:۱۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
میشه دربستی هم بریم؟؟؟
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
به ظاهر طنز در باطل تلخ از این به بعد شاهد دور دور بچه پول دارها در اسمان هستیم، تاکسی بهانه است
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
حداقل بزارید با پراید بمیریم واقعن مرگش درناکه
میلاد
۱۷:۵۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
یه ایده ناب برای من پول دارم تاکسی اینتر نتی سوار میشم
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
عالیه شاید الان نه اما اینده خوبی داره
مصطفی
۱۷:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
شمافعلااتوبوس مدرن راجایگزین قدیمی هاکنیدبراتون کافیه.حالانمیخوادتوآسموناپروازکنید
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
لابد متور پراید میزارن براش
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
چطوری میشه سوارشون شد ترمینال خاصی دارند یا دم درمیان دنبالمون
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
چطوری میشه سوارشون شد ترمینال خاصی دارند یا دم درمیان دنبالمون
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
ونک نبود
ونک یه نفر
علی قدسی
۱۷:۱۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
واسه زانندگیش گواهینامه پایه چند میخواد؟ اول اسنپی ها دست به کار میشن
علی قدسی
۱۷:۱۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
واسه زانندگیش گواهینامه پایه چند میخواد؟ اول اسنپی ها دست به کار میشن
Sasan
۱۷:۱۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خدا کنه تاکسی ش پرایدی نباشه
خخخخخخ
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
ددم وای
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
مردم موقع کرایه تاکسی سر پونصد تومن چونه می‌زنند ، به نظرتون پولشون می‌رسه که تاکسی هوایی سوار شن؟!
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
بدرد کولبران ونان خشکیها وکارتن خوابها میخورد
ali
۱۵:۴۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
قربون وزیر راه برم من .اقای وزیر فعلا تاکسیهای زمینیمون را یک سر و سامانی بده، مردم ببینند تاکسیهای زمینیمون فقط دربستی و مستقیم نمیرند خودشون را دراسمان می بینند.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
فقط برای 5 میلیون از قشر سرمایه دار استفاده می شود و بس، نیست دره طبقاتی زیاد هست
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
تهران و شهرهای بزرگ بیش از تاکسی هوائی به آمبولانس هوائی نیاز دارند ، باید پشت بام همه مجتمعهای بزرگ امکان فرود هلی کوپتر داشته باشند تا در موارد اورژانسی بیماران را در کوتاهترین زمان به بیمارستان انتقال داد کاری که سالها قبل در کشورهای پیشرفته انجام شده .
محمد
۱۴:۲۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اینا فقط برای پولدار ها خوبه ..............جای اینکه ترن هوایی و مترو اضافه کنن که ملت استفاده کنن ....راحت ترین راه انتخاب میکنن.......عجب...
یس
۱۴:۱۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
شیشه رو میتونیم بیدم پایین؟
محمدرضا
۱۴:۰۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خودشونم میدونن به اسم مردم این طرح برای یک سری افراد خاص دارن افتتاح میکنن مثل سلبریتی ها و اقا زاده ها و الا مردم تو هزینه اسنپشم موندن
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
وزیر محترم راه به بهانه تاکسی هوایی پول و بودجه مملکت رو هدر ندهید و مردم در این وضعیت سخت معیشتی بیشتر قرار ندهید. وضع مملکت ما با تاکسی هوایی برطرف نمیشه ولی اگر بهانه ای هست برا سرکیسه کردن مطمئن هستیم به اجرا میذارید.
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خدا خیرت بده مشکل جوانان حل شد،دیگه راحت میتونن هواپیمای شخصی بخرن!!!ملتو مسخره کردن
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
یه نفر از ایشون بپرسه ، چند نفر مگه توی کشور هواپیمای شخصی دارن و چند نفر توی کشور هستن که پول سوار شدن به اینها رو دارن . این خبر فقط باب میل پولدارها ست ،
واقعا جامعه ایران از نظر شما همون 4 درصد تافته جدا بافته هست که همه تو سر زدنا و تلاشاتون هم خداوکیلی در جهت افزایش سرمایه و رفاه همین بزرگواران هست .
کیوان
۱۲:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خدا به خیر کنه
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سیدخندان سه نفر نبود
محمد315
۱۲:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
لیزینگی هم میذارن تهیه کنیم نمیشه تاکسی زمینی بیاریم به جاش تاکسی هوایی بدید بهمون
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خدا به داد مسافراش برسه
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
مردم باید از جونشون سیر باشن که بخواند از تاکسی هوایی استفاده کنند. اون از نوع وطنی