سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از مستند "عبدالله" در شیراز

مستند "عبدالله" نگاهی به زندگی و شهادت شهید مدافع حرم سردار عبدالله اسکندری در پردیس سینمایی گلستان شیراز با حضور مسئولان فارس رونمایی و اکران شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مستند "عبدالله" به کارگردانی حمید هاشم زاده و تهیه کنندگی عباس روزی طلب با حمایت صدا و سیمای مرکز فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تولید شده است.

آخرین سکانس مستند تلویزیونی عبدالله که روایتی از تولد تا شهادت شهید مدافع حرم سردار حاج عبدالله اسکندری را به تصویر می‌کشد، همزمان با ششمین سال شهادت شهید اسکندری و سوم خرداد روز آزادی خرمشهر به پایان رسید.

تصویربرداری این مستند۱۲۰ دقیقه‌ای در ایران و سوریه، همزمان با تدوین آن انجام شده است و برنامه‌سازان صدا و سیمای فارس به پیشینه دینی فارس و شیراز نیز که مهد پرورش بزرگانی چون شهید اسکندری بوده است، نگاهی داشته‌اند.

در پنج سال گذشته بیش از ۲۵ مستند از زندگی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در تلویزیون و ده‌ها نمایش رادیویی با موضوع ایثار، جهاد و شهادت در رسانه‌های استانی فارس تولید و پخش شده است.

فیلمبرداری بخشی از این مستند در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و بخش دیگری از آن هم در خاک سوریه محل شهادت این شهید والامقام و مناطق نظامی استان انجام شده است.

در این مستند تک قسمتی ۸ بازیگر اصلی، ۱۲ بازیگر فرعی و ۴۰ هنرور به ایفای نقش ‌پرداختند. 

سردار شهید عبدالله اسکندری از اولین شهدای مدافع حرم و جزو شهدایی است که عناصر تکفیری گروهک ضد اسلامی داعش، سر از پیکر مطهرش جدا کردند.

شهید اسکندری سوم خرداد ماه ۹۳ در حلب سوریه به دست نیرو‌های داعش، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.