سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان آذربایجان شرقی منتخب مسابقه نور

دانش‌آموزان آذربایجان شرقی برگزیده چهارمین دوره مسابقه بین المللی نور شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،  ۸ تیم از تبریز و یک تیم از مراغه در چهارمین دوره مسابقه بین‌المللی دانش‌آموزی نور برگزیده جایزه مصطفی (ص) شدند.

این رقابت‌ها با حضور ۲ هزار و ۴۰۹ دانش آموز در قالب یک هزار و ۸۷ تیم از ۶ کشور هندوستان، مالزی، مراکش، الجزایر، افغانستان و ایران در تهران برگزار شد.

طرح‌های برگزیده آذربایجان شرقی در این مسابقات، شامل آبگرمکن خورشیدی، استخر خورشیدی، بالن هوای گرم، قایق خورشیدی، انبساط طولی و آزمایش ارشمیدس است.

هر تیم دانش آموزی شامل سه عضو بود که به کمک مربی گروه طرح‌های خود را اجرا و پس از تهیه فیلم ۶۰ ثانیه‌ای از روند اجرا و ساخت طرح، آن را به دبیرخانه مسابقات ارسال کردند.

مسابقه دانش‌آموزی نور هر سال به عنوان یکی از رویداد‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان جهان اسلام، ایجاد افق‌­های نوین در زمینه علم و فناوری و کمک به رشد استعداد‌های درخشان است.

این دوره مسابقه دانش­­­‌آموزی نور گرامیداشت پروفسور عمر یاغی برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۵، از مردادماه آغاز شد و موضوع این دوره از مسابقه ساخت فیلم‌­های علمی یک دقیقه‌­­ای از آزمایش‌­­­هایی در مباحث مختلف ماده و انرژی بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.