سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه برتر کرمان در زمینه کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: استان کرمان در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در جایگاه اول و در طرح باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه رونمایی از فراخوان و پوستر جشنواره استانی کتابخوانی " گلپونه‌های کاغذی" گفت: استان کرمان در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در جایگاه اول و در طرح باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

او افزود: هم اکنون از نظر تعداد باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با تعداد هزار و ۹۸۰ باشگاه و ۳۰ هزار و ۶۹۸ عضو در سطح کشور سوم هستیم.

علیزاده بیان کرد: در بخش جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب نیز در مجموع هزار و ۴۱۹ روستا شرکت کرده‌اند که ۱۶۱ روستا از استان کرمان بوده است که در این زمینه نیز رتبه اول در سطح کشور را به خود اختصاص داده ایم.

او افزود: در سال‌های گذشته در همین زمینه دو روستای دهبکری از شهرستان بم و روستای امیر آباد زرند به مرحله نهایی جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب راه پیدا کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در طرح پایتخت کتاب ایران نیز اتفاقات بسیار قابل توجهی رخ داده است، تصریح کرد: در دو سال گذشته شهر‌های زرند و رفسنجان تا مرحله نهایی این طرح پیش رفتند و پارسال نیز در یک رقابت نزدیک رفسنجان و بم تا مرحله نهایی پیش رفتند به طوری که از پنج شهر نهایی در مرحله آخر در سطح کشور دو شهر از استان کرمان بوده اند.

او بیان کرد: با همه این موفقیت ها، الزاما هدف ما رسیدن به عناوین نیست هرچند که فراهم شدن و به دست آوردن آن‌ها برای استان قابل توجه است؛ اما مهم اراده‌ای است که در کنار هم بودن برای یک هدف مشترک با عنوان ترویج کتابخوانی شکل می‌گیرد و این هدف می‌تواند سلسله‌ای از اتفاقات موثر و کارآمد را در سطح استان برای ایجاد یک رویه ثابت و مناسب در طول سال برای توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تمام سطوح جامعه را ایجاد کند.

علیزاده افزود: تاکید و تمرکز ما در حضور و شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران علاوه بر عنوان آن، رسیدن به چنین مرحله‌ای است طی سال‌های گذشته فعالیت‌ها و اقدامات قابل توجهی در حوزه کتاب در گستره استانی و ملی انجام شده است.

او با بیان اینکه استان کرمان بیش از دو دهه است که هیات نظارت بر چاپ کتاب دارد و رویداد‌هایی مثل خرید کتاب از مولفان و مترجمان و ناشران؛ برگزاری نمایشگاه کتاب، برپایی مراسم انتخاب کتاب سال و ده‌ها عنوان برنامه دیگر با محوریت کتاب در طول سال‌های گذشته برگزار شده است ، بیان کرد: هم اکنون نیز کاندیدا شدن در طرح پایتخت کتاب ایران؛ حضور موثر در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب؛ تجلیل از مروجان حوزه‌ی کتاب؛ پرداخت یارانه‌های کتاب در قالب‌ها طرح‌های مختلف از جمله رویداد‌های مهمی است که در استان به منظور ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد:برای داشتن چشم اندازی روشن از آینده باید روی نسل کودک و نوجوان سرمایه گذاری کنیم، به همین دلیل توجه و سرمایه گذاری در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقداماتی بود که در سال‌های اخیر با قدرت پیگیری شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.