سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش مرگ و میر مبتلایان به کرونا با یک داروی دم‌دستی

دانشمندان انگلیسی با انجام آزمایش‌های بالینی و استفاده از هوش مصنوعی پی بردند که یک داروی دم‌دستی تا دو سوم احتمال مرگ بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل، دانشمندان انگلیسی برای مقابله با کرونا سلاحی جدید کشف کردند. این دانشمندان معتقدند که داروی آرتروز بیش از دو سوم مرگ و میر بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

محققان یک شرکت انگلیسی با تجویز داروی آرتروز احتمال مرگ بیماران کروانایی که در بیمارستان‌ها بستری هستند را تا ۷۰ درصد کاهش دادند. در تحقیقات مشاهده شد که باریسیتینیب در افراد سالمندی که دچار کرونای متوسط یا شدید شده بودند، بسیار موثر عمل کرد.

باریسیتینیب دارویی است که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود و حدود سه سال است وارد بازار شده است. این دارو در چند ماه گذشته و اوایل همه گیری کرونا نیز به عنوان درمانی جدید برای کرونا مورد استفاده قرار گرفت، اما استفاده از آن در درمان بیمارن کرونایی به طور جدی پیگیری‌ نشد.

اکنون دانشمندان با انجام آزمایش‌های بالینی و استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی پیش بینی کردند که این دارو می‌تواند عفونت ریه‌ها را کاهش دهد.

جاستین استبینگ، پروفسور کالج امپریال انگلیس گفت: داروی آرتروز می‌تواند جان صد‌ها بیمار مبتلا به کرونا را نجات دهد.

او ادامه داد: تنها دو داروی دگزامتازون و باریسیتینیب برای درمان بیمارن کرونایی موثر هستند. در گزارش‌های پیشین اعلام شده بود داروی استروئیدی دگزامتازون نیز تا ۳۳ درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد. 


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
این دارو اصلا هم دم دستی و به اصطلاح علمیotc نیست. این دارو یک متعادل کننده سیستم ایمنی است.
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
ایران فردا میگه ما تحریمیم نمیشه
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
داروي دم دستي چيه ؟!!! دگزامتازون يك داروي سركوب گر است كه بيماري معالجه و رفع نميكند بلكه سيستم ايمني بدن را در مقابل بيماري سركوب ميكند و عوارض آن را براي بيمار نمايان نميكند چيزي شبيه به يك مسكن عمل ميكند . توصيه ميكنم از آب قليايي استفاده كنيد و سيستم گوارش خود را پاك سازي كنيد وقتي سيستم گوارش پاكسازي شود از جمله كبد و كليه و معده و روده بيماري كرونا قادر نيست گسترش يابدو ريه ها را تحت تاثير قرار دهد . بسياري از آب ميوه هاي طبيعي نقش آب قليايي را بازي ميكنند .
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
دگزامتازون در درمان کرونا استفاده می شه منتهی نه در همه افراد
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
این همه متخصصین طب سنتی دارن داد میزنن که بابا داروهای گیاهی ساختند که کلی از مردم رو یکی دو روزه خوب کرده ولی کو گوش شنوا ....حتما باید یه خارجی بگه تا اونا باور کنن
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
هنوز به صورت علمی اثبات نشده است و ومصرف خودسرانه ممکن است دارای عوارض باشد .
بيژن سبزوارى
۲۰:۱۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
اين داروى واقعا دم دستى بنام Baricitinib داروى خوبى است ولى هم خانواده اشCelecoxib سالهاست در ايران موجود است كه هر دو ضد التهاب يكى بهتر ديگرى هستند. قطعا در ايران عنداللزوم براى كمك و كاهش التهاب بيماران كرونايى از ان استفاده ميشود. با عناوين بيخودى سلاح جديد هوش مصنوعى پروفسور كالج سلطنتى محققان انگليسى بزرگنمايي نكنيد مردم " سفر نرويم مهمان نداشته باشيدزندگى پيش نميرود" منتظر بهانه هستند و با اينگونه اخبار گمراه ميشوند و از خود مواظبت نمى كنند.
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
خدا رو شکر, چشمها و ذهنها باز میشه و درمانها یکی پس از دیگری آشکار میشه.
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
حالا داروش همچین دم دستی هم نیست. فکر کردم استامینوفن ۵۰۰ هسته .
عبدالهی
۱۶:۵۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
از فردا این داروها نه تنها در داروخانه که در ناصرخسرو هم یافت نخواهد شد.
عبدالهی
۱۶:۵۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
از فردا این داروها نه تنها در داروخانه که در ناصرخسرو هم یافت نخواهد شد.