سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام:

فعال سازی معادن استان ایلام ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سماواتی از غیر فعال شدن ۵ فقره معدن در سال جاری خبر داد و گفت: با تامین اعتباری به میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال، می‌توان معادن غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛نبی سماواتی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام گفت: مشکل اصلی معادن فعال و غیر فعال استان کمبود، استیجاری بودن و یا فرسودگی ماشین آلات است که در صورت تامین اعتبار به میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال می‌توان معادن غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند و تولید معادن دیگر را افزایش داد.

او از غیرفعال شدن ۵ فقره معدن در سال جاری خبر داد و افزود: از دلایل غیر فعال شدن معادن استان ایلام می‌توان به رکود بازار، کمبود نقدینگی، کمبود ماشین آلات، کاهش پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و افزایش قیمت قطعات ماشین آلات معدنی اشاره کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸ فقره معدن فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

او ادامه داد: میزان استخراج اسمی مندرج در پروانه بهره برداری معادن و مجوز‌های برداشت استان حدود ۹ میلیون تن بوده که به طور متوسط سالانه ۳/۵ الی ۴ تن استخراج واقعی از معادن استان برداشت صورت می‌پذیرد.

سماواتی اضافه کرد: در صورت حمایت دولت در پرداخت تسهیلات مناسب به بهره‌برداران و نوسازی ماشین‌آلات، تحولی در کمیت و کیفیت محصول تولیدی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.