سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در سنقروکلیایی

فرماندار سنقروکلیایی از اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در این شهرستان خبر داد و گفت : این طرح با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تامین و تقویت منابع و معرفی کتابخانه‌های عمومی به مردم اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامرضا مرتضوی فرماندار سنقروکلیایی گفت : در طرح «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» مردم شهرستان سنقروکلیایی می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

او گفت : با فرهنگ سازی اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات امکان دسترسی کتاب جوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی را نیز افزایش داد.

مرتضوی افزود: کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و باارزش و چراغ هدایت انسان برای یافتن مسیر راستین و اصیل انسانی و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

او لازمه پیشرفت در هر تمدنی را رشد فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی جوامع دارد و بدون رشد فرهنگ کتاب‌خوانی نمی‌توان به پیشرفت هیچ تمدنی دل‌خوش کرد.

فرماندار سنقروکلیایی بر آگاهی رسانی به جامعه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این راستا توسط کتابداران تاکید کرد و گفت: پیشرفت، نوآوری و در نوردیدن مرز‌های دانش و آگاهی در سایه زحمات و خدمات و مشارکت کتابداران و نقش متخصصین کتابداری مهم و حایز اهمیت است. با این وجود امروزه کووید ۱۹ مانع پویایی خدمات کتابخانه‌های عمومی نشده و کتابداران از طریق فضای مجازی به آگاهی رسانی به جامعه هدف خود مشغولند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.