سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای خون در ایرانشهر به زیر ۲۰ واحد در روز رسید

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر با اشاره به کمبود خون در این شهرستان گفت: اهدای خون از حدود ۶٠ واحد در روز هم‌اینک به زیر ۲۰ واحد رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اسماعیل میرکازهی رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر اظهارداشت: کاهش چشمگیر اهدای خون در ایرانشهر و به اتمام رسیدن ذخایر خونی جان نیازمندان به خون بویژه بیش‌از ٧٠٠ بیمار تالاسمی در این شهرستان را به خطر انداخته است.

او  بیان کرد: خون نیاز ضروری برای تمام افراد بویژه بیماران محسوب می‌شود که در این میان مصدومان حوادث ترافیکی و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر گفت: کرونا باعث شده اهدای خون در این شهرستان کاهش چشمگیری یابد بطوریکه جان بیماران نیازمند به خون در خطر است.

او  اظهارداشت: ویروس کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق نیز قابلیت انتشار دارد.

میرکازهی بیان کرد: افراد خیر و نوع دوست نباید در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها گذاشته بلکه با مشارکت خود و مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران بویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

او  اظهارداشت: بیماران تالاسمی بیشترین مصرف کنندگان مستمر خون بوده و نباید هیچ نگرانی در خصوص کیفیت و کمیت خون مورد نیاز این بیماران چه قبل از شیوع کرونا و چه پس از فروکش کردن این ویروس ایجاد شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.