سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار توانایی تامین لوله‌گاز سیستان‌وبلوچستان را دارد

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت:چابهار توانایی تامین قسمتی از لوله‌های گاز شهری و پروفیل مورد نیاز واحدهای صنفی تولیدی آهنگری این استان را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدقاسمی معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان در بازدید از واحد تولیدی آریا پروفیل منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: این شرکت یکی از واحدهای تولیدی مستقر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار بوده که در زمینه تولید انواع پروفیل با مقاطع چهارگوش در ابعاد مختلف و نیز مقاطع دایره‌ای تا چهار اینچ (جهت مصارف لوله‌کشی گاز شهری) و پروفیل باز فعال است.

وی میزان سرمایه‌گذاری اولیه این واحد تولیدی را ۲۲۰ میلیارد ریال و میزان سرمایه‌گذاری طرح توسعه تحقق‌یافته را ۳۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اشتغال مستقیم واحد در ظرفیت اسمی (۱۳۰ هزار تن سالیانه - حدود ۴۰۰ تن روزانه) با حدود ۸۰ نفر است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این واحد تولیدی مراحل پایانی اخذ استانداردهای موردنیاز را طی می‌کندگفت: به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری انجام‌شده و ایجاد ارزش‌افزوده و نیز حفظ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، برطرف کردن مشکلات این واحدتولیدی دارای اهمیت است.

وی اظهارداشت: از مهمترین مشکلات واحد تولیدی مذکور تامین مواد اولیه واحد (ورق سرد و گرم) به میزان ظرفیت اسمی تولید از طریق فولاد مبارکه است.

قاسمی ادامه داد: هم‌اینک میزان سهمیه تخصیصی این واحد به‌طور ماهانه حدود ۱۰۰۰ تن ورق سرد و ورق گرم است و برای اینکه این واحد تولیدی بتواند در ظرفیت اسمی فعالیت کند و مصارف استانی را پاسخگو باشد حداقل به هفت هزار و۵۰۰ تن ماهیانه ورق سرد و گرم نیاز دارد.

او  تصریح کرد: با توجه به پروژه‌های در دست اجرای گازرسانی در سیستان و بلوچستان به جای خرید لوله گاز از سایر استان‌ها، امکان تأمین لوله‌ها از طریق این واحد وجود دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.