سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تسریع در جذب سهم کردستان از منابع تبصره ۱۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر ضرورت تسریع در جذب حداکثری سهم کردستان از منابع تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در یکصد و سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با اذعان به تاکید استاندار بر ضرورت تسریع در جذب سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۸ گفت: این اعتبارات گلوبال است و اگر نتوانیم سهم استان را جذب کنیم، توسط سایر استان‌ها جذب خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی در پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به صورت ویژه‌تر دیده شده و به همین دلیل در این بخش هم تسهیلات بیشتری به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و گلخانه اعطا شده است.

جعفری با بیان اینکه واحد‌های تولیدی برای تداوم تولید و حفظ اشتغال خود نیاز به سرمایه درگردش و تسهیلات دارند، گفت: گاهی استفاده از تکنولوژی روز با میزان اشتغال رابطه عکس دارد بنابراین ممکن است واحدی برای خرید ماشین آلات، تسهیلات دریافت کند، ولی اشتغالزایی آن افزایش پیدا نکند.

او همچنین بر اهمیت استفاده از منابع داخلی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه با اشاره به آغاز به کار مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی در سازمان صمت استان، حضور نماینده تام‌الاختیار دستگاه‌ها در این مرکز را ضروری عنوان کرد.

جعفری ضمن یادآوری اینکه پرونده‌های واحد‌های تولیدی که مشکل قضایی دارند به کمیته اقتصاد مقاومتی موجود در دادگستری استان ارجاع داده می‌شود تا سریع‌تر مورد بررسی قرار گیرند، افزود: این کمیته بتازگی از زیرمجموعه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خارج و به دادستانی سپرده شده است.

شایان ذکر است، در این جلسه مشکلات یک واحد مرغداری و یک واحد تولید قارچ بررسی و با همراهی بانک‌های مربوطه، تصمیمات لازم در جهت حمایت از این واحد‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.