سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدابیر شدید امنیتی در واشنگتن در آستانه تظاهرات طرفداران و مخالفان ترامپ

همزمان با آغاز تجمع طرفداران دونالد ترامپ در واشنگتن، تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از بروز هر نوع درگیری بین آن‌ها و مخالفان ترامپ اتخاذ شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، ده‌ها نفر از طرفداران دونالد ترامپ در حال تجمع در میدان «آزادی» خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن هستند. این میدان به هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن نزدیک است و این خیابان هم به کاخ سفید منتهی می‌شود. تظاهرات با دعوت به توقف سرقت در این انتخابات و با شعار «تظاهرات میلیونی برای یاری رساندن به رئیس جمهور» برگزار می‌شود. گروه‌ها و شخصیت‌های راستگرا در این تظاهرات مشارکت می‌کنند، که شماری از آن‌ها از گروه‌های تندرو محسوب می‌شوند.

به گزارش این شبکه، تدابیر گسترده امنیتی در واشنگتن برقرار است و گفته می‌شود اجازه مشارکت ۱۰ هزار نفر در این تظاهرات صادر شده است. مشخص نیست که آیا تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات به این عدد خواهد رسید یا نه. ستاد تبلیغاتی ترامپ از این تظاهرات استقبال و خود او نیز روز گذشته از برگزاری این تظاهرات ابراز خرسندی کرد. با اینکه مسئولان شهر نیویورک، مجوز برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را صادر کرده اند، اما نگران افراد مسلحی هستند که از خارج این شهر آمده اند.

گفته می‌شود شرکت کنندگان در این تظاهرات به سوی ساختمان دادگاه عالی آمریکا حرکت خواهند کرد. همچنین قرار است تظاهراتی در محکومیت نژادپرستی و فاشیسم نزدیک کنگره برگزار شود که مقصد تظاهرکنندگان آن هم دادگاه عالی خواهد بود. نیرو‌های پلیس آمریکا به طور گسترده در اطراف این دادگاه مستقر شده اند تا مانع از هر نوع درگیری و کشمکش بین دو طرف شوند؛ بنابراین گزارش ایالت جورجیا به طور معمول یک ایالت جمهوریخواه بوده، اما به نظر می‌رسد این بار انقلاب سیاسی رخ داده و به نامزد دموکرات‌ها رای داده است. اختلاف آرای بایدن و ترامپ فقط ۱۴ هزار رای است، به همین علت تصمیم گرفته شد که شمارش دستی آرا صورت گیرد.

ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد. ناظران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات بر شمارش آرا نظارت دارند. پیش بینی نمی‌شود که نتیجه انتخابات در این رای گیری تغییر کند؛ بنابراین می‌توان گفت تحولات ۴۸ ساعت گذشته، مسیر حقوقی را که ستاد ترامپ در پیش گرفته بود به بن بست رساند. تنها شرکت وکلا که با ستاد ترامپ همکاری می‌کرد، انصراف داد و دادگاه استیناف پنسیلوانیا هم شش شکایت مجدد ستاد ترامپ را رد کرد. زیرا هیچ شواهد و مدرکی برای اثبات تقلب در انتخابات وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.