سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی دانشمندان از شیوع انتقال ویروسی «حیوانی» به انسان

کارشناسان آلمانی برای اولین بار یک مورد انتقال ویروس سئول از موش به انسان را در این کشور تأیید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفرات نیوز، کارشناسان بیمارستان شاریته در برلین اعلام کردند که با همکاری دانشمندان موسسه ملی بهداشت حیوانات فردریچ لوفلر توانستند دختری را با علائم ابتلا به ویروس سئول زیرشاخه هانتا ویروس ها تشخیص دهند که این بیماری از موش خانگی اش به او منتقل شده است.

در بیانیه‌ای که توسط این بیمارستان منتشر شد، متخصصان اظهار داشتند که موش بیمار از کشور دیگری به آلمان منتقل شده است و این دختر پس از بروز علائم نارسایی حاد کلیه، به پزشکان مراجعه کرده و چندین روز را در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است که پس از انجام آزمایشات لازم، مشخص شد او به یکی از انواع هانتا ویروس‌ها یعنی ویروس سئول مبتلا شده است.

کارشناسان هشدار دادند که این شناسایی شاهدی بر قابلیت انتشار این ویروس به تمام نقاط جهان است. آن‌ها از صاحبان موش‌های خانگی خواستند تا به شدت مراقب باشند.

طبق داده‌های سازمان جهانی بهداشت، در موارد حاد، ویروس سئول ممکن است باعث خونریزی و نارسایی کلیه شود، اما در موارد جزئی و سبک بدون علائم هستند.

تاکنون هیچ روش درمانی مؤثری برای این ویروس که از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود، وجود ندارد.

ویروس سئول غالباً در آسیا شیوع داشته است؛ به گونه‌ای که علت ۲۵ ٪ از کل تب‌های خونریزی دهنده ویروسی شامل می شود، اما اولین مورد آن در اروپا سال ۲۰۰۴ در فرانسه تشخیص داده شد.


بیشتر بخوانید

هانتا ویروس یک بیماری بومی در چین است

آیا باید نگران ویروس هانتا باشیم؟


 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
#فوق العده ویژه پرسنل بهداشت ودرمان
ندا
۱۳:۴۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
توشهر قم خیابان 20 متری شهید بهشتی تو جوبای آب پر شده از موش، تازه سایزشونم بزرگه. Yjc خواهشا به مسئولین برسونید که به این معضلات رسیدگی کنن
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
بزارین مردم کمی آرامش داشته باشم
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
گل بودیم و به گلدسته هم آراسته شدیم
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
قابل توجه کسانی که حیوانات رو به تخت خوابهاشون می برن
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
این چیزا همیشه بوده فقط چون کرونا اومده فکر می‌کنید یه چیزی شبیه کروناست که انقدر شدید و فجیعه درصورتی که بیماری‌های این شکلی زیاد هستند، متاسفانه باشگاه خبرنگاران جوان هم با احساسات مردم بازی می‌کنه و در شرایطی که مردم به امید نیاز دارند، توجه‌اش رو روی پیداکردن اخبار بیماری‌های جدید متمرکز کرده. کاش این انرژی رو صرف پرداختن به وضعیت اقتصادی مردم می‌کردید.
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
در هزاره سوم ویروس ها همه با هن ائتلاف کرده اند!