سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان:

گردشگری از اولویت‌های هشت‌گانه توسعه استان سمنان است

آشناگر گفت: استان سمنان زمینه لازم برای توسعه گردشگری را دارد و باید این استان به مقصد سفر گردشگران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه گردشگری از اولویت‌های هشت‌گانه توسعه استان است، گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار غنی و بی نظیری در بحث گردشگری در استان وجود دارد که برای توریست ها و گردشگران جذاب است و توجه ویژه به این مولفه می تواند در بحث تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد، تاثیر شایانی داشته باشد.

آشناگر به آسیب های وارده به بحث صنعت گردشگری در استان با شیوع ویروس کرونا اشاره داشت و با بیان اینکه اقدامات در حوزه گردشگری، چند جانبه و بین بخشی است، گفت: نیاز است تا برای تحقق اهداف در این حوزه تمامی دستگاه های اجرایی استان این‌ مهم را از اقدامات اصلی خود قرار داده و با تدوین پیوست گردشگری، به این بحث ورود جدی داشته باشند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، بر استفاده بهینه از ظرفیت نمایندگان محترم مردم شهرستان های استان در بحث ارتباطات موثر و مستمر با وزار، جذب اعتبارات و تدوین بودجه به منظور تحقق برنامه های توسعه ای استان از جمله گردشگری تاکید کرد و اذعان داشت: بدون وجود زیرساخت های مناسب و ارائه امکانات رفاهی مطلوب، مسیر توسعه صنعت گردشگری در استان هموار نخواهد شد و برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری در استان، امکانات بروز، زیرساخت های عالی، تسهیلات مناسب رفاهی، بهبود نوع مراودات و تعامل درخور شان، باید از سوی فعالین این صنعت در دستور کار قرار داشته باشد.

استاندار سمنان در پایان با بیان اینکه ارائه آموزش برای فعالین این بخش به منظور دریافت آمادگی لازم برای تحقق اهداف تعیین شده در بحث توسعه گردشگری امری ضروری است، تصریح کرد: بخش خصوصی در برخی از نقاط استان ورود فعال و مطلوبی به بخش گردشگری داشتند که نیاز است تا این مهم تقویت شود چرا که به طور طبیعی توسعه مطلوب گردشگری بدون حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی محقق نخواهد شد.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه گردشگری عامل توسعه استان است، خواستار تداوم اجرای این برنامه در سال‌های آینده شد و گفت: «اجرایی شدن این برنامه‌ها نیاز به تخصیص اعتبار دارد.»

او با اشاره به اینکه بخشی‌نگری در تضاد با شعار تبدیل استان از معبر به مقصد است، خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمینه توسعه گردشگری استان شد.

او ادامه داد: امروز صنعت گردشگری با شیوع کرونا با آسیب های بسیار جدی روبرو شده است که بسیاری از بومگردی ها در این راستا تعطیل شده و اشتغال در این واحدها کاهش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: هتل ها نیز در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، با حداقل ظرفیت درحال فعالیت هستند که انشالله با کاهش شیوع بیماری، شاهد رونق دوباره صنعت گرشگری باشیم.

جمال با بیان اینکه یک هزار و ۱۲۷ نفر در حال حاضر به صورت غیرمستقیم با صنعت گردشگری در استان فعال بوده و اشتغال دارند تاکید کرد: ۷ برنامه عملیاتی برای اجرای سند راهبردی توسعه گردشگری استان سمنان تدوین شد که آموزش و آگاه سازی اولین قدم در این حوزه است و در این راستا برای گروه های عشایری، نهادهای مذهبی، فرهنگی، دولتی، سیاسی، پرسنل و هنرمندان رسانه های همگانی و سایر گروه های هدف، برگزاری دوره های آموزشی در نظر گرفته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: برای تحقق توسعه بازاریابی در بحث گردشگری استان طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبار های دولتی نیاز است.

جمال همچنین ابراز داشت: پس از ۲۰ سال، بحث اجرا و احداث موزه شهرستان سمنان در دستور کار قرار گرفت که در سال ۹۸، ۳ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز با عنایت وزیر محترم، بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث موزه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / گ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.