سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پایش بیماری آنفلوآنزای پرندگان در زیرکوه

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه از آغاز پایش بیماری آنفلوآنزای پرندگان در این شهرستان خبرداد.

فلکی رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در پرندگان وحشی و اهلی زیاد است.

او افزود: شبکه دامپزشکی اقدام به برنامه ریزی برای پایش و بازدید‌ های دوره‌ ای از زیستگاه‌ های پرندگان مهاجر شهرستان با همکاری اداره محیط زیست کرده است.

فلکی بیان کرد: پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از اولویت‌ های مراقبت فعال و غیر فعال شبکه دامپزشکی است و شهروندان باید در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک پرندگان مراتب را در اسرع وقت به این شبکه اطلاع دهند، چرا که این بیماری یکی از بیماری‌ های ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و دام است.


بیشتربخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه تصریح کرد: با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبت فعال، گشت‌ های مشترک در سطح زیستگاه‌ های این شهرستان برای رصد این بیماری انجام می‌ شود.

او در ادامه افزود: در اولین بازدید از سد حاجی آباد شهرستان که محل زیستگاه‌ های پرندگان مهاجر است ضمن بررسی و مشاهده حدود ۳۰ قطعه از پرندگان مهاجر، خوشبختانه هیچ گونه تلفاتی در این زمینه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.