سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریانوردان بوشهری مراقب باشند؛ دریا موجِن

هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به ناپایداری‌های جوی از یکشنبه تا سه‌شنبه بر روی نوارساحلی، و دریا لازم است دریانوردان خود را برای رویارویی با خطرات احتمالی آماده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز به سبب وزش باد شمال غربی سواحل مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود و از فردا (یکشنبه) با ورود یک سامانه ناپایدار جوی جدید به استان، به تدریج بر پوشش ابر در آسمان افزوده خواهد شد.

زهرا راستگو ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی تا سه‌شنبه ادامه دارد و در این مدت شاهد بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق بر روی خلیج فارس،نوار ساحلی و گاهی در برخی مناطق غیر ساحلی استان خواهیم بود.

او افزود: در این مدت دریانوردان باید آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند.

پیش‌بینی وضع جوی و دریایی تا فردا

این کارشناس هواشناسی تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری در ساعاتی همراه با وزش باد، در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد که از فردا در برخی مناطق (به ویژه مناطق جنوبی) ضمن افزایش ابر، احتمال بارش خفیف باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد وجود دارد.

راستگو ادامه داد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ و در سواحل مرکزی و جنوبی در ساعاتی از امروز تا ۴۶ کیلومتر درساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او گفت: ارتفاع موج امروز در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر، و از فردا در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۱:۳۳، مد اول ساعت ۰۷:۲۰، جزر دوم ساعت ۱۲:۴۲ و مد دوم ساعت ۱۹:۱۲ است.

راستگو ادامه داد: در شبانه روز گذشته کم‌ترین دما با ۱۳ درجه سلسیوس در ایستگاه بهرگان به ثبت رسید و بیشترین دما با ۲۹ درجه سلسیوس از عسلویه گزارش شد.

میزان بارش‌ها در شبانه روز گذشته

او همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بوشهر ۱۴، دیلم ۰.۸، گناوه ۵.۶، خارگ ۴.۹، دیر ۱۶.۷، کنگان ۳۶، عسلویه ۵.۶، بهرگان ۸.۸، برازجان ۱۹.۸، اهرم ۲.۱ و جم ۴.۴ میلمیتر باران داشته‌اند.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جدید (مهر ۹۹) تا کنون کنگان با ۴۴، بوشهر ۴۳.۶ و برازجان با ۳۱.۷ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته‌اند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.