سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت کلزا در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی امیدیه

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه با اشاره به آغاز کشت کلزا در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به آغاز کشت کلزا در یک هزار هکتار از اراضی این شهرستان گفت: تولید بیش از ۳ تن از این دانه روغنی پیش بینی می‌شود که پس از برداشت راهی کارخانه‌های روغن کشی خواهند شد.

او با بیان اینکه همه تلاش ما برای افزایش سطح زیر کشت در مقایسه با پارسال است، افزود: هایولا ۵۰ و هایولا ۴۸۵۱ از جمله ارقام کشت شده در اراضی این شهرستان هستند.

علوی فرد از کشت کلزا به عنوان یکی از بهترین کشت‌ها در تناوب با گندم یاد کرد و اظهار داشت: کلزاکاران برای افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید با همکاری مراکز خدمات کشاورزی و توصیه‌های کارشناسان، اصول علمی را در کاشت، داشت و برداشت کلزا بکار بگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه تصریح کرد: کشت کلزا می‌تواند در بهبود عملکرد مزارع گندم در سال بعد نقش مهمی ایفا کند، همچنین کلزا به دلیل نیاز آبی کم، یکی از کشت‌های خوب است که توصیه می‌شود کشاورزان حتما برای کشت آن در مزارع خود برنامه‌ریزی کنند.

او اظهار داشت: خرید تضمینی، توزیع نهاده‌ها از جمله بذر یارانه‌ای و کود و پرداخت تسهیلات کشاورزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی کشت کلزا از جمله سیاست‌های حمایتی کشت کلزا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.