سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس در صدر جدول سرمایه‌گذاری خارجی کشور

در ۶ ماهه نخست سال استان فارس با ۴۶۶ میلیون و ۴۲۴ هزار دلار رتبه نخست کشور را در میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بر اساس گزارش سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در ۶ ماهه نخست امسال در کل کشور ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با ۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۴۷۶ هزار دلار سرمایه مصوب شده است.

استان فارس با ۴۶۶ میلیون دلار، خوزستان با ۳۶۵ میلیون دلار و یزد با ۳۴۶ میلیون دلار جلب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ترتیب جایگاه اول تا سوم را کسب کرده اند و استان‌های گیلان با ۴۴۵ هزار دلار، مرکزی با ۵۰۰ هزار دلار و سمنان با ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار دلار کم‌ترین میزان جذب سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند.

البته در بین ۳۱ استان، استان‌های مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، زنجان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، ایلام، اردبیل، آذربایجان غربی هیچ طرح مصوبی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نداشته‌اند.

بابک دایی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در توضیح طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در فارس گفت: در شش ماهه اول امسال در استان فارس یک طرح افزایش سرمایه در حوزه قوطی فلزی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و یک طرح احداث مزرعه بزرگ خورشیدی در شهرستان بوانات داشته‌ایم.

او با بیان اینکه این مزرعه خورشیدی یک طرح کلان است که در قالب ۱۱ پروژه مجزا احداث می‌شود و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، افزود: سرمایه‌گذاران خارجی این دو طرح از کشور ترکیه و امارات هستند و با اجرای این طرح‌ها برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان اینکه امسال با توجه به تشدید تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا جلب سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به سال‌های معمولی شرایط سخت‌تری داشت، گفت: کسب رتبه نخست کشور توسط استان فارس نشان‌دهنده همکاری مدیران استانی و جذابیت استان فارس برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

او تصریح کرد: استان فارس با مشوق‌های سرمایه‌گذاری نظیر صدور مجوز‌های بی‌نام، راه‌اندازی سایت تمام الکترونیک درخواست سرمایه‌گذاری خارجی و ... در بین ۳۱ استان کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نخست را از آن خود کرده است.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.