سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کل وزارت بهداشت:

فوتی‌های روزانه کرونا تا دو هفته دیگر به ۸۰۰ نفر می‌رسد

حریرچی گفت: براساس پیش‌بینی موسسه آی اچ ام ای تا دو هفته آینده میزان فوتی‌هایی کرونا در کشور به ۸۰۰ نفر در روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در برنامه چاپ اول، درباره وضعیت پیش روی کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر میزان مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کشور ما ۴۰۰ نفر است که بر اساس پیش بینی موسسه «آی اچ ام ای» تا دو هفته دیگر میزان فوتی‌های کرونایی در کشور به ۸۰۰ نفر در روز خواهد رسید.

او در ادامه بیان کرد: این آمار پیش بینی ما نیست بلکه پیش بینی موسسه «آی اچ ام ای» است و امیدواریم درست نباشد. مبنای این پیش بینی روند گذشته شیوع بیماری در کشور و محاسبه میزان تردد اجتماعی بر اساس حرکت موبایل‌ها است، زیرا در شرایط فعلی فرد تمام اصول بهداشتی را هم که رعایت کند با حرکت در سطح شهر و بیرون رفتن به کرونا مبتلا خواهد شد. زمانی که در کشور میزان فوتی‌های ما ۱۲۰ نفر بود پیش بینی موسسه «آی اچ ام ای» این بود که میزان فوتی‌ها در آبان به ۴۰۰ نفر برسد که در مقابل این پیش بینی اقدام خاصی صورت نگرفت.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا خیلی از اقدامات را می‌شد انجام داد که نشد. سیستم موسسه «آی اچ ام ای» می‌گوید که اگر مرگ در یک کشور به روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر برسد آن زمان ملت و دولت با هم تصمیماتی می‌گیرند و آن زمان محدودیت‌ها را قبول می‌کنند.

اگر ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند

حریرچی ادامه داد: پیش بینی موسسه «آی اچ ام ای» نشان می‌دهد که اگر ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند میزان ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند، البته براساس پیش بینی این موسسه اگر از همین امروز هم ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند میزان مرگ و میر در کشور ما تا روزی ۶۰۰ نفر هم می‌رسد.

او افزود: ما در شرایط تحریم هستیم و اقتصادمان تحت فشار است، از سوی دیگر برخی از مردم به منافع فردی (عدم بسته مغازه‌ها، تعطیلی نکردن کسب و کارها و...) توجه می‌کنند که در این صورت نمی‌توانیم کرونا را کنترل کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های ما برای تعطیلات اوج گرفتن مسافرت‌ها است، توضیح داد: کارمندان ثابت حقوق بگیر منتظرند تا ما تعطیلی اعلام کنیم که به مسافرت و مهمانی بروند. در محدودیت‌های هفته گذشته با شلوغ شدن پارک‌ها و پاساژ‌ها مواجه شدیم.

هر نوع تجمعی خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی است

معاون کل وزیر بهداشت در پاسخ به سخنان وزیر میراث فرهنگی برای انجام سفرهوشمند، گفت: خیلی واضح می‌گویم که هر نوع تجمعی خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی است. پیشنهاد ما این است که تمام تجمعات بالای ۱۵ نفر لغو شود. هر سفری احتمال ابتلا به کرونا را بالا می‌برد. باید توجه کنیم که اتوبوس‌های ما تهویه مناسب ندارند و اگر در یک اتوبوس یک نفر آلوده باشد بعد از ۴ ساعت همه آلوده می‌شوند.

او تاکید کرد: مسافرت چه هوشمند و غیر هوشمند منجر به ابتلا به کرونا می‌شود، زیرا هر چقدر هم افراد مسائل بهداشتی را رعایت کنند بلاخره باید از یک در پیاده شوند، از یک سرویس بهداشتی استفاده کنند و از یک رستوران استفاده کنند. مردم زمانی که در اتوبوس، قطار و هواپیما هستند بلاخره باید برای آب خوردن و... ماسک خود را پایین بیاورند که منجر به ابتلا می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی افزود: متوجه هستیم که محور توسعه خیلی از استان‌های ما گردشگری است، در جریان هستیم که هتل‌ها آسیب دیده اند و نمی‌توانند وام‌های خود را بازپرداخت کنند ولی بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و از بین رفتن و به حداقل رسیدن کرونا، اقتصاد هم درمان نخواهد شد.

حریرچی ادامه داد: پیش بینی موسسه «آی اچ ام ای» نشان داده که تا ۳ ماه و نیم آینده یعنی اوایل اسفند اگر وضعیت رعایت شیوه نامه‌ها به همین صورت باشد میزان کل فوتی‌های کرونایی کشور به ۸۲ هزار و ۱۵۱ نفر خواهد رسید.

در دوران کرونا سه نوع فوتی داریم

او در ادامه با بیان اینکه تمام کشور‌های دنیا از جمله کشور ما سه نوع فوتی در دوران کرونا دارند، افزود: نوع اول فوت‌های کرونا مثبت‌ها است، نوع دوم بیماران محتمل و مشکوک به کرونا هستند که جزو کرونا اعلام نمی‌شوند و نوع سوم فوت افراد دارای بیماری زمینه‌ای مثل بیماران قلبی است که جدا از کرونا است که در کشور‌ها مختلف آمار آن‌ها هم به نسبت قبل از شیوع کرونا بالا رفته است.

حریرچی در ادامه درباره شیوه مقابله با کرونا در کشور تاکید کرد: برای مقابله با کرونا دو شیوه وجود دارد. شیوه اول مدل سرکوب است که چین، نیوزلند، ژاپن، تایوان و کره جنوبی این شیوه را اجرایی کردند که موفق هم بود. به عنوان مثال تایوان با ۲۷ میلیون جمعیت در ۲۰۰ روز گذشته ۱ فوتی کرونایی هم نداشته است. این شیوه اقتصاد بسیار قوی و حکومت کاملا محبوب و یا کاملا دیکتاتوری نیاز دارد که این سیاست را اکثر کشور‌های دنیا انتخاب نکرده اند. در کشور ما شیوه دوم یعنی سیاست انقباضی و انبساطی انتخاب شده است و میزان موفقیت بسته به میزان غلظت محدودیت‌ها دارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی بیان کرد: هم اکنون که روزانه ۴۵۰ فوتی، ۳ هزار بستری و هفته‌ای ۳ هزار کشته کرونایی داریم، مهمترین اقدام تعطیلات شدید است تا کمر بیماری بشکند تا بعد از آن به سوی سایر اقدامات برویم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
تو رو خدا تعطیل کنید کرونا پشت در خونه همه ماست
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
تو رو خدا تعطیل کنید
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
تو رو خدا تعطیل کنید کرونا پشت در خونه همه ماست
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
الیس الله با حکم الحاکمین
آیا خداوند بهترین حکم کنندگان نیست
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آقااا چه انتظاری از این مردم گرسنه دارید؟ فکر میکنید گرسنه این چیزها حالیشه؟ عوضش مث کشورای دیگه از مردم پشتوانه مالی کنید تا خونه بمونن ..
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
وقتی برنامه ریزی صحیح ندارن همینجوری میشه مردم مثل برگ پاییزی دارن میریزن ولی ستاد کرونا تصمیماتش هنوز مصلحتی است نمیزارن وزیر بهداشت کارش را انجام دهد کی میخواهند به خودشان بیایند خدا میداند امیدوارم تا ان موقع کسی مانده باشد
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به امید هیچ کس زنده بیرون نمیاد زنده و مردمون به هیچ دردی نمیخوره
Mohsen
۱۷:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
و باز چشم بسته غیب گویی
اگه اینطوره بعد اونم فوتی ها سه برابر میشه
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سرمایه دارند وقدرت تصمیم گیری
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
وقتی از اول سال حقوق ومزایای کادر درمان رو ندادین و بوق کرنا میکنین . اینقدر حق کرونا واینقد اضافه کردیم حقوقا را!!! در حالیکه نه تنها اضاف نشده بلکه فوق العاده ویژه که در سایر ادارات به مدت 5سال است به کارکنان داده شده ،به کادر بهداشت و درمان هیچ چیزی تعلق نگرفته و ندادین !
حسن
۱۴:۱۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
متاسف به این تدبیر و امید .
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام. کادر درمان خسته است. تعطیل کنید تا بروند بخوابد. شاید خستگی شان در رفت!
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خوب نمی‌تونید تو جلسه ستاد مبارزه با کرونا مطرح کنید شاید اون بنده خدا متوجه وخامت اوضاع بشه یه دو سه هفته کل کشور و تعطیل کنه
انگار دوهفته تعطیلی از اقتصاد روز دنیا و رقبا عقب میوفتن .
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدایی پخش کن نمی دونم اونهایی که مینویسن تعطیل کنید نمیدونن کسایی هستن که اگه سرکار نرن هیچی برای خوردن ندارن اونوقت شما خیلی راحت میگید تعطیل کنید پس شکم زن و بچه اونها رو کی میخاد سیر کنه پس خدایی نظر درست بدید اگه برن کرونا اگه نرن گشنگی پس اینجا وظیفه دولت هست که حمایت کنه
محسن
۱۳:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
از یک طرف میگید ماسک را یک بار استفاده کنید
ماسک گرونه
قیمت ماسک رو برسونید به دونه ای ۱۰۰۰ تومن من دوتا روی هم میزنم
کسایی هستن که قدرت خرید محلول ضدعفونی و ماسک رو ندارن
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چرا از همه تون تندیس درست نمیکنن تو میادین بزارن بعنوان نخبه? اینم که خودمون میدونستیم.. این امار ۸۰۰ تا فوتی مال زمانی بود که میگفتید ۲۳۰ تا فوتی در حقیقت ۸۰۰ تا مال اون موقعس.... دو هفته دیگه باید بگید ۲۰۰۰ تا فوتی
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
الهی که مدیرای که حقوق نجومی میگیرن کرونا بگیرن تامردم نفسی بکشند ..مردم بیچاره چه گناهی کردن تواین گرونی ساختگی دارن میسوزن ..اونوقت مدیرامون یکساله نمیتونن یک تصمیم درست بگیرن.....همش باری به هرجهت شرم آوره ازاین مردم رنجدیده خجالت بکشید
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مردم بیچاره چه گناهی کردن تواین گرونی ساختگی دارن میسوزن ..اونوقت مدیرامون یکساله نمیتونن یک تصمیم درست بگیرن....
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چرا در کشور عراق علیرغم ضعیف بودن شبکه بهداشت آمار مرگ و میر پایین؟
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواهش میکنیم تعطیللل کنید تا نصف مردم نمرده اند
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواهش میکنیم تعطیللل کنید
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
علی برکت الله
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
الان با آقای حریرچی و عوامل وزرات بهداشت بابت این خبر باید تبریک بگیم؟

اگر ۹۵ درصد داروخانه ماسک 1300 تا 2000 تومنی 3 لایه پزشکی داشته باشند و مردم هم 100 درصد استقبال می کنند و خریداری کنند، آمار فوتی ها کاهش پیدا می کند.
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
من برادرم کرونا گرفت توی بیمارستان گفتن باید حتما یه همراه سالم داشته باشه . اون همراهش یه هفته بین کرونایی ها بود . شما تصور کنید 20 نفر هم تو بیمارستان کرونا داشته باشند ، حداقل 20 همراه هم دارن ( البته اگه خسته نشن و با شخص دیگه ای جابجا نکنن ) ، همون 20 نفر هم میگیرن . این اوج مدیریت دولت تدبیر و امیده
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چه ربطی به دولت داشت؟
تفکر لطفا
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مهمترين اقدام توجيه شخص رئيس جمهوره
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ضعف مدیریتی دارین همه تقصیراتو گردن مردم نندازین یبارم از خودتون بگین هر چی گرون میشه میگن دلالا واسطه ها ب مردم ربط میدن کرونا ب مردم ربط میدن یبارم بگید مقصر کشور چین بود با ویروس ساختگی مردمو نابود کرد ...
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مبارک مسوولین ودولت ... از خداشون تو ایی اوضاع وحشتناک اقتصادی جمعیت کم شه ضعف مدیریتی دارین همه تقصیراتو گردن مردم نندازین یبارم از خودتون بگین هر چی گرون میشه میگن دلالا واسطه ها ب مردم ربط میدن کرونا ب مردم ربط میدن یبارم بگید مقصر کشور چین بود با ویروس ساختگی مردمو نابود کرد ... عمدا دارین مردمو میکشید خون ایی ملت گردن شماهاس بجای هزینه بقول خودتون واسه کرونا همون پولو بدین ب مردم یماه قرنطینه شن
قرنطینه
۱۱:۴۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
از برادر چین کمک بگیرین. چون خودش ویروس بوجود آورد، ما رفیق هستیم. به ما کمک کنه. حریر چی تا کار به جای باریک نکشید. مردم جوش نیاوردند، برو چین. جدی می گم.
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
واقعا که شرم داره چه طور میتونید انقدر راحت بگید دوبرابر میشه خب از کم کاری شماست یه کم از پاداش و حق جلسه ها کم کنید پول کافی به همه مردم میرسه که مدتی تعطیل کنن تو اجتماع نباشن وگرنه بدهی و هزار مشکل دیگه از جیب کدوم یکی از شماها تامین میشه ؟
بیچاره مردم و حیف عمر ما که با بی تدبیری شماها تلف شده و میشه.
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواهر من .برادر من ما که می دونیم کسی به فکر مون نیست خودمون ناچارا رعایت کنیم ماسک بزنیم دید و بازدید نرویم .
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سیستم اداره کشور مشکل بزرگ داره.
علی
۱۱:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
کار این روزهای وزارت بهداشت وستاد کرونا فقط آمار دادن مرگ ومیر کروناست!!!! پس وظیفه اصلیت ن که درمان چی میشه؟؟؟؟ 10ماهه مردم رو با این تصمیمات غلط وهیجانی تون سرکار گذاشتید!!!! همش دارید با اعصاب مردم بازی میکنید!!! همش از مردم توقع دارید. پس شما چکاره اید؟!؟!! ؟!
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خسته نباشید با ایی مدیریتتون استعفا استعفا
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به نظر وزارت بهداشت فقط در شمارش فوتی ها و مبتلایان تخصص داره
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
روزی 800 تا بعد برگزاری کنسرت؟!!!!
مگه داریم مگه میشه؟
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط ادعا دارین
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به به اول صبخی چ خبر خوشی ب مردم دادین خو منتظر چی هستین تعطیل کنید دیگه همش خبر بد میدی ب رییس جمهور ورهبر عزیز نامه بدین ک کل کشور قرنطینه شه فاجعه از ایی بدتر
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
باید نگاه کرد و دید که کشورهای موفق چه کرده اند که ما نگاه نمی کنیم.
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
متاسفم ولی با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه . وقتی از اول سال حقوق ومزایای کادر درمان رو ندادین و بوق کرنا میکنین . اینقدر حق کرونا واینقد اضافه کردیم حقوقا را!!! در حالیکه نه تنها اضاف نشده بلکه فوق العاده ویژه که در سایر ادارات به کارکنان داده شده به کادر درما ندادین ! فقط آه وناله خانواده های کادر درمان برای این دنیا وآن دنیایتان کافی است
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به به چشمت روشن آقای حریرچی همچنین دولت برای این آمار که داری میدین
رضا
۱۱:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
آقای حریر چی جان هر که دوست داری و می پرستی اینقدر موضوع را بزرگ نکنید؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دو هفته تعطیل کنین با جریمه خودرو
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
وای وای وای خدایا خودت یه کاری بکن
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
افربن که کنسرت هم برقرار کردبن
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
افربن که کنسرت هم برقرار کردبن
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
تعطیلی دو هفته ای به هیچ وجه موثر نیست
شما در نظر بگیرید دو هفته کشور تعطیل باشد بعد از این دو هفته مردم حجوم میارن به بانک ها ، مراکز دولتی، ارگانها و... تراکم و جمعیت سرسام آور.
باید این کار پله ای باشد
هیچ راه دیگری نیست....
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خب تعطیل کنید دیگه!!!!
نمیتونیم تا تعطیل نشده بریم سرکار که...
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
انشالله
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دولت 2 هفته کل کشور رو تعطیل کن
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بله وقتی رییس جمهور پولی که باید هزینه مقابله با کرونا بکنه هزینه دانشکده و خرج دخترش میکنه توقع بیشتر از این دارید بیچاره مردم
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چقدر خرج میکنه 10 میلیارد؟ 20 میلیارد؟
چرا بدون فکر صحبت میکنید؟