سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان آخرین مرحله مقابله با بیماری کرونا

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسد آباد گفت: درمان آخرین مرحله مقابله با این بیماری است.

عاطفه سمایی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسد آباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با هدف قطع زنجیره ویروس کووید۱۹ بیان کرد: موثرترین راه مقابله با یک اپیدمی درمان موثر نیست بلکه پیشگیری در درجه اول، شناخت افراد در معرض مواجه در درجه دوم و شناسایی افراد آلوده که هنوز بیمار نشده اند در درجه سوم قرار دارد.


او با اشاره به اینکه درمان آخرین مرحله مقابله با این بیماری است ادامه داد: هنگامی که یک فرد بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند باید این زنگ خطر در ذهن ما به صدا در بیاید که حداقل ده فرد آلوده دیگر در شهر در حال آمد و رفت هستند و اطرافیان را آلوده می‌کنند که هم خود فرد و هم اطرافیان از این آلودگی بی اطلاع هستند.

سمایی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر وقتی یک فرد مبتلا فوت می‌کند باید بدانیم که صد فرد دیگر در شهر مبتلا هستند که ما از وجودشان بی اطلاع هستیم و این یعنی ما فقط قله کوه یخی بیماری را می‌بینیم و دیر یا زود بدنه کشتی سلامت جامعه به این کوه یخی اصابت کرده و درهم شکسته خواهد شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اظهار داشت: مرگ و میر بالای۴۰۰ نفر در روز در سطح کشورنشانه این ست که باید استراتژی مقابله در کشور اصلاح شود.

او افزود: در حوزه اختیارات ما در شهرستان غربالگری وسیع حداقل در سطح مراجعین سرپایی اجتناب ناپذیر است.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.