سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن اگزمینر: آمریکایی‌ها به سیستم انتخاباتی کشورشان اعتمادی ندارند

نشریه واشنگتن اگزمینر با اشاره به بحران ایجاد شده در پی برگزاری انتخابات آمریکا و طرح ادعای تقلب در این کشور نوشت مردم دیگر اعتماد خود به سیستم انتخاباتی کشورشان را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی واشنگتن اگزمینر در مطلبی نوشت: مهم نیست چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا پیروز می‌شود، مهم این است که تقریبا نیمی از مردم این کشور معتقدند این انتخابات بسیار ناعادلانه برگزار شد.

این احساس را حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا، به طور ویژه‌ای احساس می‌کنند. بر اساس نظرسنجی مشترک اخیر یوگاو/اکونومیست، ۸۶ درصد از حامیان ترامپ بر این عقیده‌اند که جو بایدن، نامزد دموکرات، به طور مشروع در این انتخابات پیروز نشد.

با این حال، همین رای‌دهندگان به توانایی ترامپ در تغییر نتیجه انتخابات نیز اطمینانی ندارند. فقط ۶۲ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه گفتند مبارزه قانونی ترامپ به وی در ماندن در کاخ سفید کمک خواهد کرد. ۷۳ درصد از حامیان ترامپ گفتند دیگر به سیستم انتخاباتی کشورشان اعتمادی ندارند و شاید هرگز از نتیجه واقعی این انتخابات مطلع نشوند.

در ادامه این مطلب آمده است: حتی مسئله نگران‌کننده‌تر این است که کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها پیش‌بینی می‌کنند اگر بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد، انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز صورت خواهد گرفت. آن‌ها می‌گویند اگر مردم نتوانند اعتماد کنند که آرای آن‌ها به درستی شمرده خواهد شد یا مقامات انتخاباتی صادقانه عمل خواهند کرد، چرا رای بدهند؟ اگر در انتخابات تقلب می‌شود، چرا در سیاست مشارکت کنند؟

اگر ترامپ نیز در این انتخابات پیروز می‌شد، حامیان بایدن هم دقیقا چنین حسی داشتند. در واقع، رفتار دموکرات‌ها مانند استیسی آبرامز و هیلاری کلینتون، زمانی که به ترتیب در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ در انتخابات شکست خوردند نیز دقیقا به همین صورت بود و این ثابت می‌کند که رفتار حزب دموکرات نیز اگر نتایج به نفع آن‌ها نباشد فرق چندانی با رفتار جمهوری‌خواهان ندارد؛ بنابراین در کشوری که به قدری دچار تفرقه شده است که هر یک مشروعیت دیگری را نمی‌پذیرد، چه کاری می‌توان انجام داد؟

واشنگتن اگزمینر در ادامه نوشت: راه حل این مشکل بیشتر فرهنگی است تا سیاسی. اما برای رفع این نارضایتی که آمریکایی‌ها اکنون تجربه می‌کنند، چند گام سیاسی می‌توان برداشت: قوانینی را تصویب کنند که کارآمدتر باشد، پایان زمان رای گیری و رسیدن آراء پستی به طور سختگیرانه‌ای اعمال شود تا ۵ روز پس از انتخابات، رای‌ها از راه نرسند و در همه مراحل انتخابات با رای دهندگان ارتباط برقرار شود و شفاف‌سازی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
دموکراسی یعنی چندنفر آدم باسواد مستقل برن نامزد بشن و مردم از بینشون یکی را انتخاب کنن.نه اینکه مجبور باشن از بین 2 نفر که بهشون تحمیل میشه یکی را انتخاب کنن