سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربشاهی: تیم ملی کشورمان برابر بوسنی با برنامه بازی کرد/ اسکوچیچ کار سختی پیش رو دارد

کارشناس فوتبال کشورمان درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی بوسنی توضیحاتی را ارائه کرد.

ضیا عربشاهی، کارشناس فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی بوسنی اظهار کرد: بازی دوستانه خیلی خوبی بود و بازیکنان به نحو احسن اهداف اسکوچیچ را در این بازی انجام دادند. همچنین نکته مهم بازی این بود که ملی پوشان، زمانی که توپ را از دست می‌دادند به عقب می‌آمدند و لایه دفاعی را پوشش می‌دادند و اجازه مانور به بازیکنان بوسنی را نمی‌دادند.

او ادامه داد: من تاکنون چنین بازی از تیم ملی ندیده بودم که بازیکنان به خوبی جمع شدند و پرسینگ را به خوبی اجرا کرده و از یکدیگر به خوبی حمایت  کنند. البته بوسنی همان تیمی  نبود که در جام جهانی با تیم ملی فوتبال کشورمان بازی کرده بود، اما تیم ملی فوتبال کشورمان با برنامه بود و بازیکنان خوب کار کردند و در نهایت به پیروزی رسیدند.

فشار زیادی بر روی امیر عابدزاده وارد نشد 

عربشاهی درباره عملکرد امیر عابدزاده در درون دروازه تیم ملی فوتبال گفت: عابدزاده بازیکن جوانی است و در لیگ پرتغال هم خوب بازی می‌کند. عابدزاده در بازی با بوسنی عملکرد خوبی داشت، اما فشار روی او نبود، چون مدافعان و هافبک‌ها خوب کار کردند. همچنین بازیکنان بوسنی بر روی دروازه تیم ملی کشورمان خطر ساز نبودند و خلیل زاده، کنعانی زادگان و پور علی گنجی قدرت سر زنی بالایی داشتند و آن‌ها در ضربات ایستگاهی به خوبی مانع گلزنی حریف شدند. البته جای تعجب داشت که حامد لک به تیم ملی فوتبال دعوت نشد، چون او یکی از بهترین دروازه بانان فوتبال کشورمان است. لک در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به نحو احسن برای پرسپولیس دروازه بانی کرد و این موضوع نشان از آمادگی بالای این گلر دارد. امیدوارم لک در بازی‌های بعدی به تیم ملی فوتبال دعوت شود.

کاوه رضایی گلی حرفه ای به بوسنی زد 

کارشناس فوتبال درباره گلزنی کاوه رضایی و مهدی قائدی در این بازی بیان کرد: من ۲، ۳ بازی از رضایی دیده ام و او خیلی خوب بازی می‌کند و این موضوع نشان از آمادگی بالا و اعتماد به نفس این بازیکن در لیگ اروپا دارد. رضایی مهاجم خوبی است و گل حرفه‌ای هم به ثمر رساند و نشان داد که در فوتبال حرفه‌ای به خوبی آموزش دیده است. رضایی با عکس العمل زیبا و با یک بغل پا، توپ را به گوشه دروازه تیم بوسنی زد. علاوه بر این، قائدی هم یک بازیکن تکنیکی و سرعتی است که خیلی باهوش بازی می‌کند و در این بازی هم از بهترین فرصت گلزنی به نحو احسن استفاده کرد و گل دوم تیم ملی را به ثمر رساند. به نظرم قائدی به درد تیم ملی می‌خورد، به شرطی که آمادگی خود را حفظ کند.

او درباره این که تیم ملی فوتبال در بازی با تیم ملی بوسنی محک خورد، گفت: تیم ملی فوتبال به تیم‌هایی در گروهش امتیاز داد که فوتبالشان شبیه ما است. البته، ملی پوشان در بازی با تیم ملی بوسنی پرسینگ  را به خوبی انجام دادند و اجازه خودنمایی به حریف را ندادند و اگر تیم ملی فوتبال همین طور ادامه بدهد، به طور حتم می‌توانیم تیم ملی عراق را شکست بدهیم.

عربشاهی در پایان گفت: اسکوچیچ نفراتی را به تیم ملی فوتبال دعوت کرده است که بهترین بازیکنان تیم‌های خود هستند و بازیکنان را براساس حرف‌های دیگران انتخاب نکرده است و این موضوع نشان از اقتدار سرمربی تیم ملی دارد. به نظرم اسکوچیچ کار سختی پیش رو دارد، اما تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند به جام جهانی صعود کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.