سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۱۲ تن زعفران خشک در سرایان

مدیر جهاد کشاورزی سرایان پیش بینی کرد امسال حدود ۱۲ تن زعفران خشک از مزارع این شهرستان برداشت شود.

صفایی مدیر جهاد کشاورزی سرایان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه این شهرستان از نظر کمی رتبه دوم استان را در تولید زعفران و از نظر کیفی بر اساس آزمایش‌های انجام شده بهترین زعفران را دارد، گفت: زعفران سرایان از نظر کیفی در استان و خارج از آن بی‌نظیر است.

او با اشاره به اینکه امسال ۱۲ تن زعفران خشک در سرایان برداشت می‌شود، افزود: پیگیر راه‌اندازی ۲ واحد بسته بندی زعفران در سرایان هستیم که متقاضی این واحد در انتظار دریافت تسهیلات است و یکی از این واحد‌ها در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

صفایی از احداث کارخانه تولید محصولات آبمیوه‌ای بر پایه زعفران خبر داد و عنوان کرد: امسال برداشت زعفران در ۳۰۰ هکتار از مزارع روستا‌های کوهپایه‌ای و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زیرکشت این محصول در سرایان آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی سرایان با اشاره به اینکه در سرایان ۶ هزار بهره‌بردار به زعفران کاری اشتغال دارند، بیان کرد: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی سطح زیرکشت این محصول پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید در شهرستان باشیم.

او تصریح کرد: در خراسان جنوبی ۱۵ هزار و ۷۸۰ هکتار زیر کاشت زعفران است که ۳ هزار هکتار از آن در شهرستان سرایان است و از ابتدای آبان برداشت زعفران در این شهرستان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

صفایی به اهمیت اشتغال در فصل برداشت زعفران در سرایان اشاره کرد و ادامه داد: همه ساله در این فصل بیش از ۳ هزار نفر روز اشتغال فصلی ایجاد می‌شود که تأثیر زیادی در اشتغال استان دارد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.