سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم ترویج اندیشه‌های علامه طباطبایی در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:رفع خلا‌های فرهنگی امروز جامعه در گرو ترویج اندیشه‌های علمایی چون علامه طباطبایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در وبینار بررسی ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی گفت: عظمت علمى علامه، داراى ابعاد مختلف شناخته شده و گاه ناشناخته، حتى در مجامع علمى است.

او  افزود: رویکرد عقلانى و تفکر و تأمل در مسائل مختلف، از شاخصه‏ هاى بارز علامه  بود که در سراسر زندگى ایشان نمودار بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: علامه، با همراه کردن عرفان نظرى و عملى، طعم خوش حقایق عرفانى را چشیده بود و زندگى عادى ایشان، الگویى براى طالبان مسیر بود.

او گفت: عظمت علمى علامه در مباحث تفسیرى و فلسفى موجب شده تا تبحر ایشان در سایر علوم تحت الشعاع واقع شود.

او با بیان اینکه علامه طباطبایی در طول زندگی پربرکت خود همواره پاسخگوی پرسش‌های جوانان بود افزود: بینش علامه و شناخت مقتضیات زمان و مکان را می شود در آثار ایشان دید.

او یکی از نوآوری‌های مهم علامه طباطبایی در فلسفه را نظریه ادراکات اعتباریه عنوان کرد و گفت: این نظریه در بعد معرفت شناسی می‌تواند بر بسیاری از مسائل در علوم مختلف تاثیری عمیق بگذارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.