سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورسی‌ها سرگردان میان ریزش شاخص! / سرانجام ورود هیجانی سهامداران و آماده نبودن زیر ساخت‌ها

حدود یک هفته است که از تجمعات معترضان در مقابل سازمان بورس اوراق بهادار می‌گذرد و گویا کاسه صبر تازه وارد‌ها در این بازار از ریزش ها، لبریز شده است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود سه روزی است که از جریان تجمعات در مقابل سازمان بورس به منظور عملکرد نادرست مسئولان سازمان بورس می‌گذرد، برای ساماندهی به این ماجرا دیروز جلسه‌ مشترک مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار شد.

در این جلسه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با پاسخگو بودن رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد، تاکید کرد: اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه نظام است و نباید آن را تخریب کرد و هرگونه اقدامی که موجب صدمه به این اعتماد عمومی شود، غیر قابل قبول است.

در ادامه باید گفت که صحبت‌ها و تصمیمات دیروز در مجلس نتوانست زیاد بر شاخص بازار سرمایه تاثیر بگذارد، به گونه‌ای که امروز شاهد بودیم که بازار سرمایه با گذشت سه ماه از اُفت شاخص همچنان با نوسانات مواجه بود و شاخص به یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد رسید.

این نوسانات بازار سرمایه امروز در حالی رخ داد که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت دولت، در پاسخ به انتقادات افراد به ریزش‌ها بیان کرد: نوسان در ذات بازار سرمایه است، این بازار عمدتاً مبتنی بر رفتار سهامداران و عرضه کنندگان سهام است. دولت با قواعدی که تعریف می‌کند سعی دارد این نوسانات به سمتی برود که شاخص‌ها و فعالیت‌ها به یک بازار پایدار و در حال رشد تبدیل شود. همیشه در همه دوره‌ها دو طرف یعنی عرضه کنندگان و متقاضیان نقش موثری در چارچوب قواعد شورای عالی بورس دارند.

مقصران ضرر در بورس تنها مسئولان نیستند!

اما نکته‌ای که لازم که به آن بپردازیم این است که سهامداران نباید تمام تقصیر‌ها را برگردن وزارت اقتصاد بیاندازند به علت آنکه تمام مسئولان مربوط چندین بار گفتند که این بازار یک بازار تخصصی است و از ورود و خروج هیجانی خودداری کنند و با سرمایه‌های مازاد وارد این بازار شوند در حالی که در مدت اوج بازار شاهد آن بودیم که عده‌ای از سهامداران حقیقیِ خرد، وسیله نقلیه یا منازل خود را فروختند و مبلغ حاصل شده را در بازار سرمایه وارد کردند یا آنکه مدیریت سهام خود را بر حسب آشنایی به کسی سپردند که آگاهی چندانی از مدیریت سهام در بازار سرمایه را نداشته است، همین امر سبب شده تا این چند روز با تشکیل گروه های مختلف  اقدام به تجمع در مقابل سازمان بورس کنند.

به گونه‌ای که یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان طی تماسی که با ما داشت  بیان کرد: سهامی را که من خریده بودم ۱۰ میلیون تومان، ارزش داشت که هم اکنون ارزش آن نصف شده و به ۲ میلیون تومان رسیده است،

وقتی به او گفتیم که نام نمادی که خریداری کرده است را بگوید. ابراز بی اطلاعی کرد! در این جا مقصرها دو قشر هستند. علاوه بر خود خریدار سهام، سازمان بورسی است که بدون آموزش افراد تازه وارد را به بازار سرمایه راه داده است و حالا بعد از مرگ سهراب به فکر نوشدارو افتاده است.


بیشتر بخوانید


علی احمدزاده اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با اعتراضات اخیر در مقابل سازمان بورس اظهار کرد: اخیرا در فضای اقتصادی کشور مسئله بورس مورد توجه تمام ارکان های نظام اعم از حاکمیت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادها قرار گرفته که علت اصلی را می توان ضریب نفوذ این بازار در سال ۹۹ دانست.

او بیان کرد: نیمه اول امسال شاهد رشد بی رویه بازار سرمایه بودیم به گونه ای که همه افراد ترغیب شدند تمام سرمایه های خود را وارد این بازار کنند و همین امر عاملی شد تا حجم نقدینگی در بازار سرمایه افزایش پیدا کند، اما متاسفانه سازمان بورس نتوانست ابزارهای لازم را در این رابطه طوری تنظیم کند که افراد سهامدار بتوانند از تمام ابعاد آن استفاده کنند.

بازار سرمایه مکانی برای حل اختلافات نیست

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اختلافاتی که بین دولت و مجلس به وجود آمد عاملی شد تا بی توجهی در بازار افزایش پیدا کند به گونه ای که اکنون سهامداران، دولتیان و نمایندگان مجلس از این وضع موجود ناراضی باشند، به گونه ای که در این هفته شاهد تجمعات سهامداران مقابل سازمان بورس بودیم.

احمدزاده اصل در رابطه با تصمیمات اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره بازار سرمایه، افزود: اکنون شاهدیم که سهامداران اعتمادشان را نسبت به این بازار از دست داده اند، مجلس به همین منطور باید سکوت کند و موضوعات خودش با دولت را از طریق بازار سرمایه دنبال نکند، بلکه مجلس باید به دنبال قوانین حمایتی از بازار سرمایه باشد و در رابطه با زیر ساخت ها، باید گفت مسئله را به خود بازار سرمایه بسپارد.

بازگشت اعتماد با حرف نیست!

او گفت: هرگونه صدمه مجدد به بازار سبب می شود که بی اعتمادی ها افزایش یابد،  پس بهتر است دولت  به تعهداتش عمل کند تا مانع از شایع پراکنی های اخیر مبنی بر کلاه گذاشتن  بر سر سهامداران شود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با بهبود زیر ساخت ها امیدواریم شاهد افزایش اعتماد سهامداران و همچنین  بازگشت بازار به ثبات و آرامش باشیم.

محمد میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تجمعات اخیر در بازار سرمایه گفت: بورس و تحولات آن طی یک سال اخیر مورد توجه بسیاری از مردم و مقامات کشوری قرار گرفته، به طوری که در شش ماه اخیر بسیاری از مسئولان در رسانه ها افراد را برای سرمایه گذاری تشویق کردند و همین امر سبب شد که حجم نقدینگی زیادی به این بازار سرریز شود.

او بیان کرد: علی رغم تاکید بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه به مسئولان برای کنترل ورود نقدینگی به بازار سرمایه به دلیل تخصصی بودن این بازار اما متاسفانه توجه چندانی به این صحبت ها نشد.

ورودی های مرداد ماه، بیشترین متضرران بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: افرادی که در اوایل مرداد وارد بازار سرمایه شدند به دلیل آنکه سهام ها را در بالاترین قیمت خود خریداری کردند بعد از اُفت بازار جزو زیان کننده های اصلی به شمار می آیند.

میرزایی گفت با توجه به این مسئله که اخیرا تنش هایی در بازار سرمایه به وجود آمده مسئولان بدین فکر افتاده اند که تصمیماتی را به منظور ارتقاء این بازار اتخاذ کنند، به طوری که دیروز شاهد تشکیل جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس مجلس و رئیس سازمان بورس بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده باید دو نکته را یاد آور شد نخست بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه تنها با حرف به دست نمی آید، بلکه نیازمند عمل است و دوم اینکه مسئولان نباید انتظار داشته باشند که اعتماد مردم دوباره بازگردد.

میرزایی اظهار کرد: با توجه به صحبت هایی که دژپسند وزیر اقتصاد در رابطه با تاثیر افزایش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه باید گفت که این حرف کاملا صحیح است به علت آنکه مردم بر اساس اخباری که می شنوند اقدام به کاری می کنند.

او در پایان بیان کرد: علاوه بر نوسانات شاخص بورس متاسفانه نوسانات در تصمیمات مسئولان هم دیده می شود به طوری که مسئولان سازمان بورس یک تصمیمی را می گیرند اما فردا بنا به دلایلی آن را لغو می کنند همین عوامل سبب آسیب به بازار می شود.

با توجه به اتفاقاتی که  در  بازار سرمایه اخیرا در حال شکل گیری بهتر است که مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس هرچه سریع تر برای بازگشت آرامش به بازار و جلب اعتماد مردم تصمیمات منطقی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۲۳:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اگه این سهام ها خوب بودن که دولت اونارو نمیفروخت؟؟؟
مردم ساده لوح هستند وگرنه وضع مملکت بهتر از اینا بود
امین
۲۳:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
همش دروغ آخه عرضه اولیه ای که قیمتش منفی شده به درد چی میخوره ..با عرضه اولیه بقیه سهام هم منفی می‌کنی دانشمند
محمد
۲۱:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اشتباه ما این بود که به مسولین اعتماد کردیم و سرمایه را به طلا و دلار نبردیم. ضرر کردیم ولی تجربی شد که دیگر هیچ وقت به این ها نمیسه اعتماد کرد
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دولت گولمون زد والسلام
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بدون شک سنگ بنای کج بازار بورس را دولت گذاشت. زمانیکه بدون توجه به خطر دعوت خود از مردم آموزش ندیده و غیر مطلع برای آمدن به بازار سرمایه و صدور کنترل نشده کدهای بورسی، عملاً شرایط وارد آوردن زیان به آنها را پیشاپیش فراهم نمود.
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اصلا هیچی تقصیر دولت نیست
همش تقصیر مردمه
Majid
۱۰:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اینکه ملت رو ساده فرض میکنن بیشتر از بورس به ما ضربه میزنه،چطور 20مرداد که روحانی گفت سرمایه خود را به بورس بسپارید،اون موقع حقوقی ها داشتن نقد میکردن،حتی کارشناسانی هم که تو برنامه ها میومدن،با این همه سابقه ای که داشتن نمیدونستن چی بگن فقط میگفتن این هفته شاید خوب بشه
محمد
۱۰:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
در حال حاظر، حقیقی و حقوقی هردو عامل ریزش و نوسان هستند. کافیه که حقیقی ها، دو هفته در صف فروش نروند.
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
حقوقی را نمی‌توانی بگویی نفروش چون آنها به فکر جیب خودشان هستند
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دولت باید به دولتی هایش که از نظر ما رفتگر هم حساب نمی آیند بفرماید برو کارکن مگو چیست کار مفت خوری از جیب مردمی که خود موز و آناناس و... مصرف نمی کنند قطعا خیانت است.جوانان تحصیل کرده الان 8 ساله بیکارند. خوب مقصر کیست؟
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
کار انسانی این است که آقایان تمام نمادهایی را که ریزش خوردند در یک روز به قیمت ماکزیمم تیر برسانند ملت خارج شوند بعد دوباره خرید و فروش کنند. ملت حق دارند. 4 ماهه نه نقدینگی اشان تامین شده بلکه اصل سرمایه اشان از دست رفته
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اشتباه من این بود که به توصیه های مسئولان کشور اعتماد کردم و وارد بورس شدم
صالح
۰۹:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
واقعا که
خیلی متاسفم
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
به مسئولین بگین پول مردم رو که از طریق پالایش یکم گرفتید رو پس بدید
ali
۰۸:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تو سهمی که 75 درصد ریزش داشته با یک روز مثبت شدن سهم حقوقی سهم سریع سهامش رو میفروشه دو روز منفی مشه خرید میکنه و دوباره تو مثبت 5 یا 10 میفروشه و این روند ادامه داره و بلاتکلیفی سهام دار جزء رو به همراه داره والا تقصیر سهام دار جز نیست اگر حقوقی سهم حمایت بکنه سهام داران جز ء هم پای سهم وایمیسن
مجتبی
۰۸:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بله حق سهامداران خرد رو پس بدید ، اگه بازار بورس مشکلات آنچانی داشت چرا همه مردم رو به حضور در بورس تشویق کردند
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دولت چرا زیر پای بورس و خالی کرد بعد از تکمیل بودجه؟
بنده خدا
۰۸:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
محدوده بازه هر نماد که معمولا مثبت و منفی پنج هست برای چیست و از کجا بدست آمده
به نظر من نسبت مستقیمی با هیجان و دانش بورسی دارد.
وقتی هیجان بی دلیل بالا هست مخصوصا به دلیل دانش پایینِ بیشتر بیشتر سهامداران
به طوری که اصلا توجهی به تحلیل بنیادی و تکنیکال و غیرو ندارند. و سرمایه خانه ماشین و حتی پول امانت یا ربا وارد بورس می کنند
باید محدوده بازه هر نماد کاهش پیدا کند تا جلوی هیجان بیش از تصور گرفته شود
ای کاش روزی پنج هزار واحد بیشتر به شاخص بورس اضاف نشده بود ولی این ریزش وحشتناک پیش نیا مده بود
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ما به گفت سئولان اعتماد کردیم و سرمایه مون را به بورس سپردیم
حالا چی شد؟
مهدی
۰۸:۰۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
وقتی میگه دلایل افت شاخص نبود زیر ساخت یا رفتار هیجانیه سهامدارانه ادم دلش میخواد خودشو آتیش بزنه
محمد
۰۸:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام
واقعا متاسفم
قرار بود تولید رونق پیدا کنه
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اگه سهامداران متضرر بشن حتما جامعه و کارگران هم متضرر میشن چون چرخه تولید و اقتصاد از کار میفته نقدینگی از بین میره لطفا دستوریم شده حمایت کنید بورس یعنی هم علمی و اموزشی و هم گاهی دستوری باید حمایت شود تا تولید و اقتصاد صدمه نبیند
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
وزیران و کارشناسان ما متاسفانه تخصص تو اون کارشون ندارند.
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
در این مملکت همیشه مقصر اصلی مردم هستند و مسؤلین هم یکسره در حال تکذیب و پاسکاری به یکدیگر و تبرئه خود هستند و....
واقعا جای تأسف دارد
احمدرضا
۰۷:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
قرار بود با سرمایه گذاری در بورس چرخ تولید بچرخه
نه تنها تولید رونق نگرفت
سرمایه ما هم از بین رفت
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سود نخواستیم
اصل پولمان را برگردانید
همین مانده حساب هم نمی تونیم نقد کنیم
چه وضعیه واقعا
ناشناس
۰۵:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این کار برنامه ای بود برای خالی کردن جیب مردم و بر طرف کردن کسری بودجه خسته نباشید
ارش
۰۳:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اگه مقصر مسولان نیستند پس چرا از صبح تا شب دولت و اخبار میگفت سرمایه هاتون رو وارد بورس کنید تا تولید رونق بگیر . مردم به حساب حرف مسولان اومدند
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
والا من 30 سالم مجردم با مدرک لیسانس کامپیوتر شغلی ثابتی ندارم و کارگر فصلی هستم تهش هم پخش تراکت می کنم و سرمایه گذار تازه وارد بورس هستم و با تشویق دوستان وارد بورس شدم ولی خودم رو کنترل کردم هیجانی کاری نکردم خیلی نمادها را نمی شناسم ولی بازار خوانیم خوبه با توجه تحصیلات که اصلا ربطی به اقتصاد و بورس نداره معتقدم بازار بورس ایران رشد واقعی بر اساس تولید صنایعی که سهامش وارد بورس شده نداره و همه بخاطر نقدینگی که مردم وارد بورس کردن اینکه پیشنهاد می کنم به مردم سرمایه شون ببرن سمت شغل حرفه ای که دارن سرمایه گذاری کنن واقعا می ببینم طرف یه حرفه بلد برای خودش اوستا هستش بجای اینکه کارش رو توسعه بده میره تو بورس در صورتی اگر طرف حرفه رو که بلده سرمایه گذاری خودش بکنه یا نداره یه سرمایه گذار پیدا کنه و می تونه به همه چی برسه حتی کسب و کار و یا واحد تولیدی ایجاد میشه می تونه شغل ایجاد بکنه و چند جوان تحصیل کرده بیکار مثل من شغل ثابت و مناسب با تحصیلاتشون ندارن عمرشون هدر ندن متاسفانه خیلی ها بدنبال این هستن یک شب از طریق بورس پولدار بش
سید فروزان
۰۳:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
عجبا
تا کی صبر کنیم ببینیم پولم داره از دست میره
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دم مردم گررم
ببنیم بازار بر می‌گرده یا نه
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
من که تو شهرستانم.ولی دم اونایی که رفتن مقابل سازمان بورس گرم.خدا بهتون اجر بده.
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
من حرف مسئولین کشورم را گوش کردم و در بازار دلار و سکه نرفتم و وارد بازار بورس شدم.
محمد
۰۱:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
یه جوری مینویسید هجوم طرفدارا و نبود زیر ساخت ها
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
عجب بازم مردم مقصر هستند؟!!
چرا شرط تحصیلات برای دریافت کد سجام را حذف کردید؟
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا وکیلی شما خبرنگارا خودتون هم توی بورس هستید ؟
ر س
۰۱:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درست هست که رفتار حقیقی در ریزش ها موثر هست ولی نباید رفتار حقوقی رو حذف کنید ۸۰ درصد عامل ریزش های اخیر مربوط به رفتار و زیاده خواهی حقوقی هاست
به عنوان مثال الان بیش از ۱۰ روز کاری هست که نماد شتران در منفی ۵ صف فروش بود و هر روز صبح اول وقت حقوقی دقیقا به اندازه حجم مبنا خرید میزد تا پایانی کاملا منفی پنج بشه .
برادر حقوقی اگه نخری سهم اینقدر ریزش نمی کنه
یا نخر یا اگه می خری درست و حسابی توی یکی دو روز بخر تا سهمی که ۶۵ درصد افت کرده رشد کنه.
هی آوردی پایین تا با کمترین قیمت سهم مردم بی بضاعت رو درو کنی .
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دیگه این بورس هیچ وقت مثل گذشته نمیشه حالت نرمال توش نیست
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
واقعیت اینه باید پولتان ۰ بشه و سلام
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تو رو خدا فکری به حال ما سرمایه گذارا کنید
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سهامداران باید بروند به دنبال كار اصلي خودشون
این پول دیگه بر نمی گرده
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا خودش به دادمون برسه
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
زمانی که داشت رشد میکرد تازه از یک میلیون واحد رد شد یک روز منفی میشد کلی رشد میکرد بعد همین افراد تلبکار میگفتن شاخص اصلاح مخفی داره میزنه هین رشد یک اصلاح کوچیک میزنه خب الان هم داره رشد مخفی میکنه حین ریزش رشد مخفی میکنه اون زمان خوب بود الان بده
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
میبینم می گید تازه وارد تازه وارد این ریزش توی کل بورس بی سابقه است چه اونی که بلد بود چه بلد نبود توی ضرر هست
حبیب
۰۰:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام خدمتون ،یه سری میگن مقصر مردم هستن بعد میخوام بدونم این وسط یک سهم مثل حفارس رو نگاه کنید ببینید توی این مدت براش فرقی نمیکرده که بازار مثبت یا منفیه کلا صف خریده بوده و انگار این شرکت هیچ مسئولی نداره ،هیچ بازارگردانی نداره ،این فقط یک نمونه از سهام هستش .
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
همه مقصر هستن
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ما با هدف کمک به اقتصاد وارد بورس شدیم
حالا نتیجه اش شده ضرر
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مسئولان اقدام عملی کنند
قوه قضائیه ورود کند
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
واقعا که ..
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مسئولان چرا جواب نمیدن و سکوت کردن
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
معمولا چهارشنبه سبز میشه این دو روز تعطیلی مردم کمی خوشحال باشن
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تا مردم ۱۰۰٪ ضرر نکنند ولکن نیستن
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
راه درمان بورس افزایش حجم مبنا متناسب با بزرگی ومعاملات هر سهم است ونیز افزایش دامنه نوسان مثلا به ۱۵ درصد ویا بیشتر والبته کنترل عرضه ها وتقاضاهای آبشاری از سوی عده ای سودجو که با اقدام هماهنگ ،حقیقها را ترسانده و روند را عوض میکنند.
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا کنه اوضاع درست شه
بدجئری ضرر کردیم