سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۷ هزار راس دام در مهاباد شناسنامه دار شدند

رئیس اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی مهاباد گفت: ۳۰ درصد دام‌های مهاباد شامل ۴۷ هزار راس دام سبک و سنگین با نظارت جهاد کشاورزی در این شهرستان هویت دار شدند.

کوروش سعیدی رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۴۷ هزار راس دام مهاباد در راستای پیشگیری از قاچاق احشام توسط جهاد کشاورزی پلاک‌کوبی و در سامانه ثبت شده‌است.

سعیدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ درصد دام‌های این شهرستان هویت گذاری شده است، افزود: ۳۱۵ هزار راس دام سبک و سنگین در مهاباد وجود دارد که از این تعداد، ۲۸۰ هزار راس گوسفند و بز و بقیه دام سنگین هستند.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه‌های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.


بیشتر بخوانید


سعیدی اذعان کرد: بالا بودن جمعیت دامی به ویژه دام سبک که به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می‌شود، هزینه بالای آن و نیز عدم آگاهی دامداران موجب عدم رغبت آنان و نیز موجب کندی روند پلاک گذاری شده‌است.

رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد با اعلام اینکه پلاک گذاری دام‌ها گامی در راستای جلوگیری از قاچاق دام است، یادآور شد: صاحبان دام‌های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز‌های لازم را اخذ کنند.

شهرستان مهاباد دارای بیش از ۳۱۵ هزار راس دام سبک و سنگین است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.