سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توسعه کشاورزی قراردادی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزی قراردادی یکی از راهکار‌هایی است که می‌توان در راستای ترغیب کشاورزان جهت ایجاد تنوع در الگوی کشت، از آن بهره گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های عرضه و کشاورزی قراردادی یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی است اظهار داشت: کشاورزی قراردادی یکی از راهکار‌هایی است که می‌توان در راستای ترغیب کشاورزان جهت ایجاد تنوع در الگوی کشت، از آن بهره گرفت.

او افزود: کشاورزی قراردادی روش مفیدی برای هماهنگی و بهبود تولید و بازاررسانی در کشاورزی است و اگر کشاورزی قراردادی به خوبی سازماندهی و مدیریت شود، ریسک خرید و فروش در بازار آزاد کاهش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی تعاونی‌ها رابه عنوان مهمترین نقش در کشاورزی قراردادی قلمداد کرد و گفت: تعاونی‌ها عمدتا بهترین و آیده آل‌ترین بخش برای تلفیق تمامی فرآیندی تولید بخش کشاورزی است و پشتیبانی از کشاورزان در این بخش صورت می‌گیرد.

او به توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل بالای گیاهان دارویی در صادرات و ایجاد ارزش افزوده، رویکرد کشاورزی قراردادی با کمک رمز موفقیت این صنعت است.

ابراهیمی ادامه داد: کشاورزی قراردادی یک روش موثر برای هماهنگی و ارتقاء تولید و بازاریابی در کشاورزی و درآمد و سودآوری بیشتر برای کشاورزان است.

او اضافه کرد: به کارگیری مدل‌های مختلف کشاورزی قراردادی مزایای متفاوتی از جمله افزایش سود خریدار و کشاورز، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، کاهش ریسک بازار و تولید را به همراه دارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.