سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان قزوین :

میدان میوه و تره بار قزوین پاسخگوی نیاز مردم نیست

فرماندار شهرستان قزوین گفت: با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک، میدان میوه و تره بار این شهر پاسخگوی نیاز مردم نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد شفیعی فرماندار شهرستان قزوین در جلسه بررسی مشکلات میدان میوه و تره بار این شهر گفت: با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک در سال‌های گذشته، میدان میوه و تره بار قزوین که مطابق با نیاز ۳۵ سال پیش ساخته شده امروز پاسخگوی مردم نیست و موجب بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر بافت قدیمی و شلوغی ناشی از تردد بالای خودروها، اجاره فضای مقابل حجره‌ها به دلالان و واسطه‌ها از دیگر دلایلی است که ترافیک و ازدحام میدان میوه وتره بار شهر قزوین را تشدید کرده است.

محمد شفیعی اظهارداشت: بدلیل فضای کم و ترافیک شدید بیرون و داخل میدان تره بار، شهر‌های استان‌های مجاور برای خرید به این مکان مراجعه نمی‌کنند و برای خرید به کرج و تهران می‌روند که این موضوع سبب خروج سرمایه از شهر قزوین شده است.

فرماندار قزوین در پایان گفت: مخالفت با تغییر کاربری اراضی پیش بینی شده از سوی امور اراضی و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی بر ممنوعیت ساخت و ساز در اراضی بالادست اتوبان از جمله دلایل تأخیر در اجرای طرح احداث بارانداز منطقه‌ای در قزوین است که امیدواریم با پیگیری مسئولان ارشد استان اجرای این بارانداز در شمال شهر قزوین تسریع شود.

رئیس اتحادیه بنکداران میوه و تره بار قزوین هم در تبیین مشکلات میدان میوه و تره بار طی چند سال گذشته گفت: به دلیل کمبود فضای خرید و فروش و حضور خودرو‌های شخصی و کامیون‌ها و وانت بار‌ها برای تخلیه بار، ترافیک این میدان در ساعات پیک خرید و فروش به کلاف سر درگمی تبدیل شده است و هم اکنون به دلیل کمبود فضا بیشتر محصولات در داخل خودرو‌ها خرید و فروش می‌شود.

میدان میوه و تره بار قزوین در نقطه جنوبی شهر واقع و در زمینی با مساحت ۳ هکتار احداث شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.