سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده در اراضی غرب مازندران

طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده در ۲۰۰ هکتار از اراضی غرب مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدرسول رجبی معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری مازندران-نوشهر با بیان اجرای طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده در ۲۰۰ هکتار از اراضی مسنثتیات مردم در غرب استان، گفت: برای اجرای این پروژه امسال دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد.

او افزود: این طرح با مشارکت دامداران و بهره برداران به اجرا‌در خواهد آمد که مقدار ۳ هزار کیلو نهاده از نوع بذر "قره یونجه"‌در اختیار دامداران ذینفع قرار داده می‌شود.

رجبی اهداف عمده و مهم این پروژه را افزایش تولید علوفه در منطقه با استفاده از ظرفیت و منابع دامداران و جوامع محلی و روستایی بر شمرد و گفت: در اجرای این پروژه می‌توانیم به ۶ هزار تن علوفه یونجه دست پیدا کنیم که ارزش ریالی آن ۲۰ میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

او افزود: حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کم بازده در حوزه این اداره کل تاکنون به کشت یونجه اختصاص یافت که این اراضی مربوط به دامداران بوده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری مازندران-نوشهر گفت: تبدیل دیم زار‌های کم بازده باعث کاهش طول تعلیف دام در مرتع شده و منجر به کاهش هزینه تولید در بخش دامداری سنتی می‌شود.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.