سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیئت داوران بخش نهایی دومین جشنواره استانی تئاتر"وتار" معرفی شدند

دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر ماه - وتار کردستان با صدور احکام جداگانه، توحید معصومی، صابر دل‌بینا، فارس باقری، فاتح بادپروا و خسرو سینا را به عنوان هیات داوران این جشنواره معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر ماه - وتار کردستان گفت: این جشنواره که قرار بود در اسفند ماه ۹۸ در بیجار برگزار شود که به امید بهبود شرایط به سال ۹۹ موکول شد و با توجه به ادامه گسترش ویروس کرونا بر اساس جمع بندی صورت گرفته این دوره از جشنواره به صورت غیر حضوری و با بازبینی فیلم هشت اثر راه یافته برگزار می‌شود.

او افزود: هنر و فرهنگ از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت وتوسعه محسوب می‌شود و تعطیلی این بخش می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را در بلند مدت برای جامعه به همراه داشته باشد که برای جلوگیری و کم کردن تاثیرات این آسیب‌ها باید با برنامه‌ریزی و به شیوه‌های ممکن با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه‌های هنری و فرهنگی مناسب را اجرایی کرد.

مرادی گفت: هنرمندان در برهه‌های مختلف و در سخت‌ترین شرایط جنگ، زلزله، مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، مبارزه با فساد و بی‎عدالتی، مبارزه با امپریالیسم و وقایع روز که نیاز به آگاهی سازی اجتماعی بوده، ایحاد روحیه امید و نشاط و اجتماعی با کمترین ادعا در عرصه حاضر بوده‌اند و حاصل آن به تصویر درآوردن هزاران اثر هنری با مضامین گوناگون بوده که نقش این آثار در امنیت پایدار و پیشرفت کنونی کشور انکارناپذیر است.

دبیر دومین جشنواره تئاتر ماه - وتار کردستان بیان کرد: هنر تئاتر از آن دسته هنرهایی است که دراین مسیر خوش درخشیده و در روشنگری جامعه و بیان دردها و مشکلات و خوبی‌ها و زشتی‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زبان مردم شده و در جریان سازی هنر انقلاب اسلامی از همان ابتدای انقلاب و سپس دوران دفاع مقدس به میدان آمد و آثار ماندگاری را خلق کرد.  

مرادی گفت : بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و قدردانی از زحمات گروه‌های نمایشی استان و لزوم توجه به بخش فرهنگ وهنر و جلوگیری از تبعات ناشی از تعطیلی کارهای هنری بر اساس تصمیم ستادبرگزاری جشنواره بخش نهایی و رقابتی این دوره از این رویداد هنری استان به صورت غیر حضوری و با داوری فیلم این آثار ۲۸ و ۲۹ آبان ۹۹ برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه تمامی گروه‌های راه یافته به بخش نهایی ویدئویی اجرا را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند یادآور شد: هیات داوران پس از بررسی آثار، برگزیدگان این دوره از جشنواره را در بخش‌های‌نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد، طراحی صحنه، موسیقی اعلام خواهند کرد.

گفتنی است؛بر اساس آرای هیات بازبین متشکل از فریدون حامدی، صابر نیکبخت و مدیا ذاکری از بین ۱۸ اثر بدون اولویت هشت اثر از شهرستان های سنندج ، دیواندره، قروه، سقز و بیجار جهت رقابت در بخش نهایی جشنواره معرفی و انتخاب شده است.
نمایش های "در" به نویسندگی و کارگردانی "عمران مرادی"، "سمفونی حیوانات" به نویسندگی "حسن ترقی" و کارگردانی"کیهان کمانگر" ، "روییدن" به نویسندگی و کارگردانی "شعیب مکتب داری" هر سه از سنندج، نمایش " حال همه ما خوب است " به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی علیرضا همتیان از بیجار، نمایش " میان این روزها نشسته ام " به نویسندگی" باقر سروش" و کارگردانی "محمد سلیمی" از دیواندره، نمایش " ۱۹۸۸ " به کارگردانی "عادل گنجی" و" عطف به سبز" به نویسندگی و کارگردانی "نقی حیدری" از قروه و نمایش "یک روز بهتر" به نویسندگی و کارگردانی "اسماعیل پاشایی" هشت نمایش راه یافته به مرحله نهایی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.