سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویدئویی جالب از نامناسب‌بودن ماسک‌های دریچه‌دار مقابل کرونا

دانشمندان آمریکایی پس از بررسی دقیق، با انتشار ویدئویی، نسبت به استفاده از ماسک‌های دریچه‌دار برای مقابله با کرونا هشدار جدی دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان آمریکایی با استفاده از دوربین‌های پرسرعت ماسک‌های دریچه دار را مورد بررسی قرار دادند.

آن‌ها مشاهده کردند که این نوع ماسک به راحتی اجازه عبور هوای بازدمی را می‌دهد و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اصلاً مناسب نیست.

همانطور که می‌دانید ماسک اولین و مهمترین ابزار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست و همواره با تصویب قوانین جدید بر ضرورت و اهمیت ماسک زدن تاکید شده است.

با این حال یکی از نگرانی‌های دانشمندان این است که ماسک‌های دریچه دار پرطرفدار شده اند و بسیاری افراد این نوع ماسک را ترجیح می‌دهند، زیرا تنفس با این نوع ماسک‌ها بسیار آسان‌تر است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا پیش تر درباره استفاده از ماسک دریچه‌دار هشدارهایی داده بود.  این مرکز اعلام کرده بود که ماسک دریچه‌دار فقط برای کادر درمان مناسب است و مردم از زدن این نوع ماسک خودداری کنند. 

در این شرایط که ماسک زدن نشانه فرهنگ و اهمیت به سلامتی خود و دیگران است؛ باید با زدن ماسک مناسب به یکدیگر احترام بگذاریم.

همانطور که در ویدیو می‌بینید با یک مقایسه ساده می‌توان فهمید کدام ماسک کارآمد‌تر و موثرتر است و می‌توان با زدن ماسک مناسب جلوی تاخت و تاز ویروس کرونا را گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تو اين فيلم كه سوپاپ دار بهتر بود چون كروناها رو ميزد پايين