سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۲۵ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در چهارمحال و بختیاری

در شش ماه نخست امسال، ۲۵ هزار مورد بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، صالحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از ۲۵ هزار و ۲۳۵ نوبت بازدید از مراکز تولید، نگهداری توزیع، عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شد.

او افزود: این بازدید‌ها توسط بازرسان بهداشتی در سطح استان در دو نوبت صبح و بعدازظهر بر واحد‌های توزیع و عرضه مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، قصابی‌ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی نظارت بهداشتی انجام گرفته است.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد از مراکز استحصال، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران ها، غذا خوری‌های بین راهی و اماکن طبخ غذای آماده توسط اکیپ‌های بازرسی بهداشتی در سطح استان ضبط و جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده است.

او ادامه داد: یکی از وظایف اساسی سازمان دامپزشکی تامین بهداشت فروارده‌های خام دامی و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی و نهایتا تامین سلامت و امنیت غذایی احاد جامعه است.

صالحی گفت: در راستای تامین امنیت بهداشتی مردم ومبارزه با شیوع بیماری‌های دامی وهمچنین تامین امنیت غذایی جامعه با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت مردم، به طور جدی و قانونی برخورد می‌کند.

او افزود: مردم فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه و به تاریخ تولید، انقضاء و کد بهداشتی دامپزشکی محصول دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گزارش نمایند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.