سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی استاندار سمنان خبرداد؛

اجرای طرح پلاک‌کوبی دام برای مقابله با قاچاق در استان سمنان

خجسته‌پور با بیان اینکه طرح پلاک کوبی دام‌ها برای مقابله با قاچاق انجام شده است، گفت: جهاد و دهیاران اهمیت این طرح را به دامداران اطلاع دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه یکی از عوامل قاچاق دام در بسیاری از استان‌های کشور تأخیر در انجام طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین است، ابراز کرد: زمان زیادی برای انجام طرح پلاک‌کوبی برای تمامی دام‌های سبک و سنگین استان در نظر گرفته شد که به دلایل مختلف در زمان مدنظر تمامی دام‌های استان پلاک نشد.

او با بیان اینکه دامداران و عشایر استان سمنان هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از قاچاق برای پلاک‌کوبی دام‌های خود اقدام کنند، گفت: جابجایی دام‌های سبک و سنگین فاقد پلاک هویتی در جاده‌های استان به طور قطع مشمول قاچاق خواهد بود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه اداره کل امور عشایری و سازمان جهاد کشاورزی استان باید اطلاع رسانی در ارتباط با اهمیت پلاک‌کوبی را به دامداران و عشایر که اکنون در مناطق قشلاقی به سرمی برند، انجام دهند، تاکید کرد: قاچاق کالا در تضاد رونق تولید است و در نهایت به جلوگیری از کارآفرینی در کشور و بیکاری جوانان دامن می‌زند.

خجسته پور با بیان اینکه یکی از روش‌های مهم برای مقابله با قاچاق کالا استفاده از ظرفیت فناوری و سامانه‌ها است و با سیستمی شدن تهیه و توزیع کالا‌ها می‌توان برای کاهش قاچاق کالا گام برداشت، ابراز داشت: الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع در استان سمنان باعث می‌شود که گاز مایع به نیازمندان واقعی در بخش‌های مختلف مشاغل و خانگی و… برسد.

سید حسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس آمار، در یک سال گذشته ۴۸۹ هزار و ۳۳۰ رأس دام سبک و ۲۶ هزار رأس دام سنگین در استان سمنان برای جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌کوبی شده است، گفت: ۲۹ درصد دام‌های سبک و سنگین استان تاکنون پلاک‌کوبی شد که بر این اساس، سمنان بعد از استان‌های البرز و خراسان جنوبی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.