سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مسکن‌های بازسازی شده سیل ۹۸ در زرندیه / مقاوم‌سازی ۵۰ درصد مسکن‌های روستا‌یی کشور

با حضور معاونان بنیاد مسکن کشور مسکن‌های بازسازی شده سیل ۹۸ زرندیه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی با حضور معاونان بنیاد مسکن کشور، نماینده مجلس، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی و فرماندار زرندیه، مسکن‌های بازسازی شده سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ در شهر رازقان، مرکز بخش خرقان زرندیه افتتاح شد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زرندیه تعهد ساخت ۳۵۰ واحد تخریب شده و آسیب دیده از سیل ۹۸ را برعهده داشت که بطور نمادین یکی از ۱۰۰ واحد‌های بازسازی شده به بهره برداری رسید و ۲۵۰ واحد دیگر هم در دست ساخت و احداث است.

اعتبار صرف شده برای این واحد‌ها بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان جاری و بلاعوض است که برای هر واحد ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان از دفتر مقام معظم رهبری تامین شده و اجرای نقشه و جواز رایگان هم از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

همچنین در مراسمی با حضور مسئولان کشوری، استان مرکزی و شهرستان زرندیه فاز اول اجرای طرح هادی روستای بلوبند بخش خرقان زرندیه به مساحت ۲ هزارو ۷۶۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۷۸ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مقاوم‌سازی ۵۰ درصد مسکن‌های روستا‌یی کشور

عزیزاله مهدیان معاون امور بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بیش از ۵ میلیون و ۳۸۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور وجود دارد ازمقاوم‌سازی ۵۰ درصد مسکن‌های روستا‌یی کشور خبر داد.

مهدیان افزود: از سال ۸۴ طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور آغاز شد و خوشبختانه تاکنون بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد مقاوم سازی شده اند که بر این اساس در واقع ۵۰ درصد این واحد‌ها مقاوم‌سازی شده اند.

در پایان مراسم جلسه‌ای در بخشداری خرقان با حضور جمعی از دهیاران و مسئولان بنیاد مسکن و نماینده و فرماندار شهرستان زرندیه جهت رسیدگی بهتر به مشکلات منطقه تشکیل شد.


در این مراسم محمدرضا شاملو معاون پارلمانی و عمران روستایی و عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی، رضا فرح مدیر کل بنیاد مسکن استان مرکزی، فرماندار شهرستان زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند.

بارندگی و سیل‌های فروردین ماه سال ۹۸ باعث تخریب خانه‌های روستایی چند شهر استان مرکزی از جمله چند نقطه شهرستان زرندیه شد که همه واحد تخریب شده در طرح بازسازی قرار گرفتند و دولت برای بازسازی این خانه‌ها تسهیلات بانکی پرداخت کرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.