سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقامی: فدراسیون شطرنج ایران به فدراسیون بین المللی بدهی دارد

ملی پوش شطرنج کشورمان در خصوص وضعیت حال حاضر فدراسیون شطرنج و احتمال تعلیق این ورزش توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان قائم مقامی ملی پوش شطرنج کشورمان و اولین استاد شطرنج ایران در رابطه با مجمع امروز فدراسیون شطرنج و این که به عنوان نماینده بازیکنان در این مجمع حضور داشت بیان کرد: مجمع با کیفیت خوبی و در آرامش برگزار شد. در چند ماه اخیر شاهد حواشی‌هایی بودیم که خیلی انرژی جامعه شطرنج کشور را گرفت. امیدوارم شطرنج ما روال بهتری را پیش بگیرد و انتخابات فدراسیون هم در شرایط خوبی برگزار شود. بعضی از این حواشی اخراج برخی پرسنل و رسانه‌ای شدن موضوعات قبل از انتخابات فدراسیون بود. یکی دیگر از این حواشی به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج بود که اصلا حق شطرنج این نیست که این همه تحت فشار باشد.

او ادامه داد: از طرف دیگر بحث تحمیل فشار‌ها از طرف فدراسیون بین المللی شطرنج است که مزید بر علت شده است. فدراسیون ما به فدراسیون بین المللی شطرنج بدهی دارد که همین موضوع سبب فشار‌هایی به بازیکنان تیم ملی شده است.

قائم مقامی در پاسخ به این سوال که وضعیت تعلیق سنگین شطرنج کشورمان با توجه به رو به رو نشدن ورزشکاران ما با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس، در وضعیت پیچیده قرار گرفته است اظهار کرد: متاسفانه این موضوع خیلی جدی است و مسئولانی که در فدراسیون بدون عدالت این قضیه را دنبال می‌کنند، دنبال این هستند که بزرگترین ضربه را به فدراسیون ما بزنند. امیدوارم که وزارت ورزش با حمایت از فدراسیون شطرنج این موضوعات را حل کند. نایب رئیس فدراسیون شطرنج، موضوع رو به رو نشدن ورزشکار ما با نماینده رژیم صهیونیستی را کامل بررسی می‌کند، اما این تعلیق بسیار جدی است.

او خاطرنشان کرد: اولین بار نیست که این اتفاق رخ می‌دهد چرا که خود من هم یک بار از مسابقات کشور فرانسه برای عدم رو به رویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس، اخراج شدم. راه حل این مشکلات بسیار پیچیده است، زیرا این شرایطی است که به همه جامعه ورزشی ما حاکم است و فقط مختص شطرنج نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.