سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تن عسل و لغو سرشماری زنبورستان ها در استان همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال در استان بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تن عسل تولید و سرشماری زنبورستان‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا لغو شد.

علی دولو، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در استان با  ۳ هزار و ۴۸۱ بهره‌بردار در بخش زنبورداری  امسال توانسته ایم ۳ هزار و ۴۷۸ تن عسل تولید کنیم.

او با بیان اینکه ۳۴۷ هزار کلنی زنبورعسل در استان همدان وجود دارد افزود: زنبورداران با استفاده از کلونی‌های کفه باز می‌توانند هزینه‌های  تولید عسل را تا  ۴۰ درصد کاهش داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان  ادامه داد: این کندو‌ها عایق‌های رطوبتشان در بخش کف است که به طور کامل باز است و چون بالای کندو کاملا بسته و عایق است، تهویه هوا از زیر انجام می‌شود.

دولو اظهار داشت:  در این کندوهادمای کندو در سراسر طول سال حفظ می‌شود و نیاز به کوچ دادن زنبور‌های عسل نیست.

او از لغو سرشماری زنبورستان‌های استان هم خبر داد و گفت: این طرح که کمک می‌کند به شناسایی زنبورداران و میزان کندو‌ها و تولید عسل آن‌ها  تامین شکر مورد نیاز زنبورداران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا امسال برگزار نمی‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: امسال در استان علاوه بر عسل  ۳۴ کیلوگرم ژل رویال، ۹ هزار و ۶۰ کیلوگرم گرده گل، ۴۸ هزار و ۸۴۷ کیلوگرم موم و ۲ هزار و ۴۷۱ کیلوگرم بره موم تولید شده است.

هم اکنون در استان همدان ۳۴۷ هزار کلنی زنبورعسل، ۳ واحد پرورش ملکه زنبورعسل، ۸ واحد دارای مجوز بسته‌بندی عسل و ۵ آزمایشگاه آنالیز عسل داریم.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.