سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

برگزاری انتخابات الکترونیک در ۱۰ هزار شعبه رأی‌گیری امکانپذیر است

سخنگوی کمیسیون شوراها گفت: توانمندی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک حدود ۱۰ هزار شعبه است.

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از جلسه دیروز اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با مسئولان وزرات کشور به منظور الکترونیکی شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های سال آینده خبر داد.

وی افزود: ما برای الکترونیکی شدن انتخابات سال ۱۴۰۰ به سخت افزار و صندوق‌های رأی‌گیری الکترونیکی نیازمندیم و این در حالی است که وزارت کشور امکانات لازم را برای تمام شعب رأی‌گیری کشور در اختیار ندارد و باید این تجهیزات خریداری شود.

حدادی تصریح کرد: توانمندی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک حدود ۱۰ هزار شعب و به عبارتی در چهار کلان‌شهر کشور است.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس بیان کرد: در دوره گذشته انتخابات شورا‌های تعدادی از شهر‌های کوچک به صورت الکترونیک برگزار شده است، بنابراین ایرادی در ریل گذاری و قانون‌گذاری برای برگزاری انتخابات به این شیوه وجود ندارد.

حدادی ادامه داد: مجوز نهایی برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک باید توسط شورای نگهبان صادر شود و بعد از آن باید تجهیزات برگزاری این انتخابات فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: برگزاری جلسه با شورای نگهبان و اخذ مجوز لازم برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی بر عهده وزارت کشور بوده و این امر از حیطه وظایف مجلس خارج است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.