سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت بازسازی مراکزدرمانی مناطق زلزله زده پس از گذشت سه سال

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود اختلاف نظر جزیی بین دانشگاه علوم پزشکی و مجری ساخت بیمارستان اسلام‌آبادغرب گفت: این مشکل قابل حل است و کمتر از ۲۰ روز دیگر شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم افتتاح ۶۶ پروژه بهداشت و درمان به مناسبت سومین سالگرد زلزله ازگله با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در استانداری کرمانشاه  گفت:کار ساخت بیمارستان اسلام آبادغرب تمام شده، اما وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسئول ساخت بیمارستان از تجهیز نشدن آن گلایه‌مند است برای همین شاهد اختلاف نظر جزیی بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه مجری هستیم که کاملا هم طبیعی است.

استاندار کرمانشاه در ادامه جان و سلامت مردم را دغدغه اصلی همه مسئولان نظام به خصوص وزارت بهداشت در خط مقدم عنوان کرد و گفت: طبق توافق خوبی که با وزارت بهداشت داشته ایم تاکنون ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز تحویل استان شده است.


وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده پس از گذشت سه سال

 

بازوند در ادامه با اشاره به سالگرد زلزله کرمانشاه گزارشی نیز از وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده به وزیر بهداشت داد و گفت: در این زلزله ۲۲۷ واحد خانه بهداشت تخریب شد که ۲۲۵ واحد به بهره برداری رسیده و فقط ۲ واحد باقی مانده است.

او افزود: ۹ مرکز جامع سلامت نیز در جریان زلزله تخریب شد که تاکنون هفت واحد ساخته شده و ۲ واحد نیز در دست اقدام است.

تخریب چهار واحد مرکز فوریت‌ها در زلزله دیگر موضوعی بود که بازوند به آن اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون سه واحد بازسازی شده و یک واحد نیز در دست اقدام است.

استاندار کرمانشاه در ادامه بیان داشت: هفت بیمارستان نیز در زلزله تخریب شد که کار ساخت پنج بیمارستان به اتمام رسیده و ۲ بیمارستان هم در دست اقدام است.

بازوند در ادامه اشاره‌ای نیز به ساخت بیمارستان دالاهو از محل اعتبارات زلزله داشت و گفت: دالاهو تنها شهرستانی است که بیمارستان ندارد.

او در خصوص بیمارستان ثلاث باباجانی هم گفت: این بیمارستان حتی قبل از زلزله تکمیل نشده بود تا اینکه زلزله به ساختمان بیمارستان هم خسارت زد.

پروسه طولانی شدن ۶ ساله ساخت بیمارستان روانسر دیگر موضوعی بود که بازوند در حضور وزیر بهداشت بیان کرد و گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی قرار است جهاد کشاورزی زمینی برای ساخت یک بیمارستان موقت و چندین ساله واگذار کند.

استاندار کرمانشاه از وزیر بهداشت خواست تا در تکمیل تمام این پروژه‌ها به استان کرمانشاه توجه ویژه داشته باشد.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.