سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری ۸۵۳ هزار و ۴۱۵ نفر در چهارمحال و بختیاری

با پایان یافتن غربالگری مرحله سوم کرونا، ۸۵ درصد جمعیت شهری و روستایی استان چهارمحال و بختیاری غربالگری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با پایان یافتن غربالگری مرحله سوم کرونا، ۸۵ درصد جمعیت شهری و روستایی استان غربالگری شدند.

او افزود: مرحله سوم غربالگری کرونا با هدف اطمینان از سلامت مردم و مقابله با کرونا از ۲۰ مردادماه در استان آغاز شد و به موجب آن ۸۵۳ هزار و ۴۱۵ نفر در استان غربالگری شدند.


بیشتر بخوانید


جزایری با بیان اینکه غربالگری مرحله سوم کرونا به صورت حضوری و تلفنی انجام گرفت، تصریح کرد: مرحله سوم غربالگری کرونا با پیگیری مراقبت‌های بهداشتی دارای اولویت از جمله واکسیناسیون، مراقبت مادر و کودک، سالمندان و کنترل بیماری‌های غیرواگیر شامل دیابت و فشارخون همراه بود.

او ادامه داد: در مرحله اول نیز ۹۶ درصد و در مرحله دوم نیز ۵۱ درصد از جمعیت استان مورد غربالگری قرار گرفتند.

جزایری از شناسایی حدود ۱۶ هزار مبتلای به کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: ۸۲ درصد این جمعیت بهبود یافتند و ۴۸۵ بیمار تاکنون جان خود را از دست داده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۵۱ بیمار در شرایط بحرانی و بدحال قرار دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

جزایری، تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری را جدیدترین راهبرد مقابله با کرونا برشمرد و افزود: تشدید نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و ایجاد محدودیت‌های هدفمند از دیگر راهبرد‌های به کار گرفته شده در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.