سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم عنوان کرد؛

افزایش ۲۲ درصدی خدمت الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی قم

غلامپور گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی استان به رقم ۶۵۱ خدمت رسیده که رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، جواد غلامپور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، ارائه خدمات دولتی به صورت الکترونیکی را سرعت بخشیده است، گفت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیک، وضعیت ارائه خدمات در ۲ مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: با ارزیابی‌های دقیق انجام شده، ۱۴۵ خدمت جدید درسال ۹۹ به خدمات الکترونیکی دستگاه‌های استان افزوده شده‌است.

او ادامه داد: در مرحله اول با خوداظهاری ۵۴ دستگاه‌های اجرایی خدمات الکترونیکی آن‌ها ثبت و در مرحله دوم صحت سنجی این خدمات اجرایی شد.

غلامپور در ادامه افزود: از تعداد ۶۵۱ خدمت الکترونیک احصا شده به صورت فرم‌های خود اظهاری ۳۱۸ مورد تمام الکترونیکی، ۲۱۸ مورد نیمه الکترونیکی و ۱۱۵ مورد به صورت همزمان به هر دو روش نیمه الکترونیکی و حضوری ارائه می‌شود.

او ادامه داد: نیمه الکترونیک خدماتی هستند که تنها تعدادی از مرحله‌های آن به صورت الکترونیکی ارائه و مابقی مراحل باید به صورت حضوری اجرا شود که این خدمات شناسایی و امکان سنجی الکترونیکی کردن تمام مراحل این خدمات درحال بررسی است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم عنوان کرد: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک و تاکید ویژه دولت بر تحقق آن، کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان اقدام به شناسایی خدمات الکترونیک به صورت خود اظهاری از سوی دستگاه‌های اجرایی کرده‌است.

غلامپور با بیان اینکه ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی استان به صورت مستمر پایش می‌شود، افزود: افزایش ۲۲ درصدی خدمات الکترونیکی توسط دستگاه‌های اجرایی طی چند ماه اخیر نشان دهنده ظرفیت‌های بالای فناوری اطلاعات در قم است.

او با تاکید بر اهمیت با تاکید بر اهمیت تحقق دولت الکترونیک افزود: توسعه دولت الکترونیک و استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی و کسب‌وکار‌ها در استان را محقق می‌کند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به اینکه قم از جمله استان‌های پیشرو در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است، بیان کرد: این زیرساخت‌ها موجب شده تا امکان توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق دولت الکترونیک در این استان فراهم باشد.

بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.