سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور العمل های بهداشتی در پاک کردن زعفران رعایت می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اجرای دستور العمل های بهداشتی پیشگیری از ابتلا و شیوع کرونا در روند پاک کردن و جداسازی زعفران از گل در استان رعایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشم نقیبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی در جریان فعالیت کارگران و پاک کردن گل زعفران،گفت: با همکاری مراکز بهداشت دستور العمل های بهداشتی و اصول ضروری برای رعایت موارد بهداشتی هنگام پاک کردن گل زعفران به شهرستان‌ها و متولیان امر اعلام شده است.

او افزود: زعفران محصول استراتژیک و مهم در حوزه صادرات است و رعایت استاندارد‌ها و پروتکل‌ها از اهمیت بسیار در ارائه محصول نهایی آن برخوردار می‌باشد بنابراین همه کشاورزان در صدد تهیه و تولید محصول خوب، با کیفیت مطلوب و سالم هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: هر هکتار زعفران در مراحل کاشت، داشت و برداشت برای ۲۰۰ نفرروز اشتغال ایجاد می‌کند که ۶۵ درصد از این میزان در حوزه برداشت، پاک و خشک کردن زعفران اشتغال دارند.
 
نقیبی بیان کرد: با توجه به نظارت‌های موجود و ضرورت برخورداری از استاندارد، دستور العمل های بهداشتی در جریان پاک کردن گل زعفران رعایت می‌شود.

او تصریح کرد: تاکنون موردی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در بین کارگران زعفران پاک‌کن در این استان نداشته‌ایم و امیدواریم شاهد ادامه این روند باشیم.
 
انتهای پیام//ا.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.